عضو پیشین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال معتقد است که فدراسیون فوتبال در همه جای دنیا جزئی از ارکان ورزشی آن کشور محسوب می‌شود و جزیره مستقل نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد خبیری در خصوص اختلافات بین علی کفاشیان و نصرالله سجادی در خصوص سرپرستی در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: سال‌هاست که در کشورهای مختلف چنین اختلافاتی بوده و ما هم در گذشته با چنین مسئله‌ای روبه‌رو بودیم که مصادیق دخالت دولت در فوتبال بود و محرومیت و تعلیق فوتبال ما را هم به دنبال داشت. به نظرم اصرار برای وارد شدن دولت به فوتبال، درست نیست.

وی افزود: این موضوع را باید با درایت حل کنیم. درست است که در داخل کشور ایران قوانینی وجود دارد، اما ما تعهدات بین‌المللی هم داریم. البته نه اینکه فدراسیون فوتبال جزیره مستقل باشد. اصلاً این‌طور نیست، اما بهتر است کسی در اداره امورد این فدراسیون دخالت نکند. همه جای دنیا فدراسیون فوتبال هم از ارکان ورزش آن کشور است و جدا از سایر ورزش‌ها نیست. با این حال صاحب اصلی فوتبال، مجمع عمومی است. اعضای مجمع باید تشخیص بدهند که چه اتفاقی رخ بدهد که آن هم طبق اساسنامه‌ای خواهد بود که مورد تأیید دولت ایران و فیفا قرار گرفته است.

دبیر پیشین فدراسیون فوتبال که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد درباره این مسئله که اساسنامه در خصوص سرپرستی فدراسیون فوتبال پس از پایان دوره ریاست آن سکوت کرده است، گفت: فلسفه وجودی اساسنامه این است که مجمع صاحب فوتبال محسوب می‌شود و اعضای مجمع می‌توانند در این خصوص تصمیم بگیرند که یا آن را به هیئت رئیسه واگذار کنند یا اینکه با دولت صحبت کرده و به توافق برسند. فلسفه وجودی فدراسیون استقلال آن است که در ابتدای اساسنامه هم نوشته شده و اگر وزارت ورزش بخواهد به مسئله سرپرستی ورود کند، مصداق دخالت دولت است. فلسفه وجودی فوتبال همان اساسنامه‌ای محسوب می‌شود که به تأیید دولت رسیده و کاملاً روشن است.

خبیری تأکید کرد: در خصوص این مسئله باید مراقت باشیم که دخالتی صورت نگیرد و مسئله هم پیچیده نیست. آن‌طور هم که مجمع تصمیم گرفته، تا زمان انتخابات تصمیم‌گیری اصلی به هیئت رئیسه داده شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.