در شرایطی که تصور می‌شد آرسنال می‌تواند به ناکامی طولانی مدتش برای شکست همشهری آبی‌پوش خود پایان دهد، این اتفاق رخ نداد و طلسم توپچی‌ها پابرجا ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخلاف آنچه بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های انگلیس تصور می‌کردند، آرسنال نه تنها موفق نشد دربی لندن را فتح کند بلکه برابر چلسی تن به یک شکست خانگی داد که این تیم را از رسیدن به صدر جدول بازداشت.

با توجه به وضعیت بهتر آرسنال در این فصل نسبت به چلسی، جایگاه بهتر این تیم در جدول رده‌بندی و برخورداری از امتیاز میزبانی، خیلی‌ها شانس توپچی‌ها را برای شکست دادن همشهری‌ آبی‌پوش‌شان بیشتر می‌دانستند. این احتمال با نبود گربه سیاه توپچی‌ها یعنی ژوزه مورینیو روی نیمکت چلسی هم قوت گرفته بود. چلسی در هیچ یک از بازی‌هایش در لیگ برتر با هدایت مورینیو برابر آرسنال تن به شکست نداده بود، اما بعد از اخراج آقای خاص و روی کار آمدن هیدینک آرسنالی‌ها امیدوار بودند که چلسی را شکست دهند. آرسنالی‌ها اما در خانه با یک گل مغلوب شدند که این شکست برای آنها از دیگر شکست‌های‌شان در این فصل تلخ‌تر بود.

شکست یک بر صفری که آرسنال با گلزنی دیه‌گو کاستا برای چلسی متحمل شد نه تنها یک باخت دیگر را به کارنامه بازی‌های قرمزپوشان لندن در دربی‌های لندن اضافه کرد بلکه ناکامی طولانی مدت این تیم برای گشودن دروازه چلسی را تمدید کرد.

این نهمین بازی متوالی بود که آرسنال در بازی رودررو با چلسی نتوانست این تیم را شکست دهد و ششمین بار در این ۹ بازی بود که برابر همشهری آبی‌پوش خود تن به شکست می‌داد.

اتفاق بدتر برای شاگردان ونگر اما این بود که طلسم گلزنی آنها به چلسی هم نشکست. این ششمین بازی متوالی بود که آرسنال نتوانست به چلسی گل بزند. به این ترتیب چلسی به تیمی تبدیل شد که آرسنال در لیگ برتر برای گل زدن به آن بیشترین انتظار را کشیده است. رکورد طولانی‌ترین ناکامی قبلی آرسنال برای گل زدن به یک تیم لیگ برتری، مقابل لیورپول بود که از سال ۹۷ تا ۲۰۰۰ نتوانست دروازه‌اش را باز کند. آرسنال با احتساب بازی این هفته‌اش، ۹ ساعت و ۳۲ دقیقه است که نمی‌تواند به چلسی گل بزند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.