کارشناس فوتبال ایران گفت: این حمله و هجمه‌ای که به کادرفنی تیم ملی فوتبال امید بعد از شکست به ژاپن وارد شده، منصفانه نیست.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،در مورد شکست تیم ملی امید مقابل ژاپن گفت: اگر بخواهیم فقط بازی با ژاپن را مدنظر قرار دهیم، نتیجه‌ای که به دست آمد غیرعادلانه بود چرا که ما در ۹۰ دقیقه حاکم مطلق میدان بودیم ولی توپ‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شد. متاسفانه در وقت‌های اضافه همه چیز از دست رفت و تمرکز خط دفاع بر هم خورد. حتی بعد از اینکه گل اول را خوردیم یکی دو موقعیت برای جبران داشتیم ولی نتوانستیم استفاده کنیم و سپس دو گل عجیب خوردیم.

وی افزود: از دو منظر عملکرد تیم امید می‌تواند مورد ارزیابی قرار بگیرد. اول بازی با ژاپن که عملکرد ما خوب بود و به دلیل خستگی و تخلیه توان بدنی نتوانستیم در وقت‌های اضافه نتیجه لازم را بگیریم و مسئله دوم به سه بازی اول‌مان در مرحله گروهی باز می‌گردد که این مورد هم به طور جداگانه قابل ارزیابی است.

کربکندی یادآور شد:‌ ما پس از سال‌ها یک تیم خوب داشتیم که با تدارکات و برنامه‌ریزی بهتر راهی مسابقات شد. تدارکات ما با گذشته قابل قیاس نبود. حبیب کاشانی در این میان نقش به سزایی داشت و توانست به انجام تدارکات مناسب برای این تیم کمک کند. از طرف دیگر اختلافاتی بین وزارت ورزش و فدراسیون بود که مشکلاتی را به وجود آورد. در کل اگر بخواهیم نظر کلی بدهیم می‌توان گفت به دلیل نداشتن یک برنامه مستمر و مدون در بخش پایه نتوانستیم بار دیگر نتیجه بگیریم و شاید این آرزوی ۴۴ ساله المپیکی نشدن به خاطر اینکه قرار است فوتبال از المپیک کنار برود، دائمی شود.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به انتقاداتی که از کادر فنی تیم امید می‌شود، گفت: کادر فنی تیم ملی امید مورد انتقادات زیاد قرار می‌گیرد و این همه حمله و فشار غیرمنصفانه است. ما عادت داریم هر وقت تیم می‌بازد شمشیر را از رو بکشیم و انتقاد کنیم. قبل از مسابقات همه ما پذیرفتیم محمد خاکپور به عنوان یک مربی جنتلمن و بازیکن سابق فوتبال هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. در حالی که هنوز معلوم نیست او قراردادش را به امضا رسانده است یا نه با حضور هادی طباطبایی و محمد مایلی‌کهن کادر تیم امید را تشکیل دادند و کار را آغاز کردند.

وی افزود: باز هم می‌گویم این نتیجه حاصل سال‌ها بی‌نظمی در کار پایه در فوتبال ایران است که نتیجه این شده که ما نمی‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

کربکندی در مورد صحبت‌های سعید عزت‌اللهی و اینکه او به نحوی دلیل عدم حضورش در این تیم را به محمد مایلی‌کهن مربوط دانسته و از او انتقاد کرده است، گفت: متاسفانه فضای بین کارلوس کی‌روش و محمد مایلی‌کهن کاملا غیرمعقول بود و حتی بی‌اطلاع‌ترین افراد از فوتبال هم این مسئله را درک می‌کنند که آنها اختلاف شدیدی با هم دارند. فدراسیون با وجود اینکه می‌داند این دو با هم اختلاف دارند و هر دوی آنها تحت نظر فدراسیون هستند، نتوانست باعث حل مشکل آنها شود. بیشتر هم شعله اختلافات از سوی مایلی‌کهن بالا می‌رفت. به نظر من لزومی به این همه اظهار نظر علیه یکدیگر نبود و نباید مایلی‌کهن اینقدر روی این مورد تاکید می‌کرد. رفتن کی‌روش هم به مسابقات برای دیدن دو بازی به داشتن حرف و حدیث‌ها کمک کرد. شاید برخی‌ها هم عدم بازی مهدی ترابی را در بازی با قطر به این مسئله ارتباط دهد. در کل در یک مجموعه باید تعامل وجود داشته باشد تا بتوان به موفقیت تیم رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.