مسئولان برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از هشت سالن این مسابقات در پنج ماه آینده رونمایی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیش از شش ماه به آغاز مسابقات المپیک ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو باقی مانده و قرار است به نوبت از هشت سالن میزبانی این مسابقات رونمایی شود.

آغاز این رونمایی‌ها با انجام نخستین رویداد آزمایشی بسکتبال در ۱۵ ژانویه خواهد بود و در مجموع قرار است با انجام ۲۵ رویداد آزمایشی (۲۰ رویداد برای المپیک و پنج رویداد برای پارالمپیک) رسماً از این هشت سالن رونمایی شود.

انجام این کار به برگزارکنندگان مسابقات اجازه می‌دهد که میزبان آمادگی‌ها سالن‌ها را بسنجند و بهترین شرایط را برای برگزاری بازی‌ها آماده کنند.

رودریگو گارسیا، مدیر ورزشی ریو ۲۰۱۶ در این باره گفت: ما چیزهای زیادی از سال ۲۰۱۵ یاد گرفتیم و حالا در حال پیشرفت و آماده شدن هستیم. بزرگ‌ترین مزیت داشتن یک تقویم گسترده این است که به ما اجازه ایجاد تغییرات در طول آزمون‌های آزمایشی را می‌دهد. هدف ما این است که همه چیز برای المپیک و پارالمپیک صددرصد آماده باشد.

پس از برگزاری اولین رویداد آزمایشی المپیک که ۱۷ دسامبر در مرکز تنیس رخ داد، قرار است «بارا المپیک» پارک میزبان ۱۷ رقابت دیگر باشد. «کاریوکا آرنای ۱» به عنوان یکی از هفت سالن جدید ساخته شده در بارا المپیک پارک قرار است میزبان شش رویداد آزمایشی شامل بسکتبال، وزنه‌برداری و کشتی در ژانویه، تکواندو و راگبی با ویلچر در فوریه و جودو در مارس  باشد.

در مجموع قرار است سالن‌های کاریوکا آرنای ۱ و ۲، ریو المپیک ولودروم، زمین گلف، فیوچر آرنا و سالن ورزش‌های آبی (همگی در بارا المپیک پارک) و دئودورو استادیوم و سالن جوانان رسماً مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.