سرمربی سابق تیم‌ ملی فوتبال امید اظهار کرد: تیم ملی امید با توجه به حمایت‌ها و زمانی که در اختیار داشته است، نسبت به گذشته شانس بیشتری برای صعود به المپیک دارد.

غلامحسین پیروانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره قرعه تیم‌ملی امید در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو، اظهار کرد: در فوتبال امروز تیم ضعیف نداریم اما نسبت به تیم‌هایی که در این مرحله حضور دارند با رقبای خوبی هم‌گروه شده‌ایم. فکر می‌کنم به همراه قطر از این گروه صعود کنیم. در صورتی که اول شویم، کار راحت‌تری برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی داریم.

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال امید با اشاره به اینکه چهار سال پیش به دلیل اختلاف میان کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال، حمایت خوبی از تیم او صورت نگرفت، افزود: بحمدالله از تیم فعلی حمایت خوبی صورت گرفته است. همانطور که خاکپور گفت اردوی بسیار خوبی را در هلند داشتند. از طرفی افرادی مانند محمد مایلی‌کهن، محمد خاکپور و طباطبایی که سابقه ملی زیادی دارند دست به دست هم داده‌اند تا این تیم به المپیک برود.

وی اضافه کرد: هر چقدر هم که ما تیم نخست آسیا باشیم باید قبول کنیم کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا بهتر از ما هستند. آن‌ها فوتبال را اصولی انجام می‌دهند و چیزی را که کاشته‌اند، درو می‌کنند. در دوره‌ای که تیم در اختیار من بود، پرسیدند که چندم می‌شویم و در پاسخ به آن‌ها گفتم چیزی نکاشته‌ایم که بخواهیم درو کنیم. با همان وضعیت به جام ملت‌های آسیا رفتیم و بعد از ژاپن که سوم شد، رتبه چهارم را به دست آوردیم.

پیروانی تصریح کرد: در هر حال حمایت‌ها از تیم‌ملی امید خوب بوده و نتیجه هم تا به حال بد نیست. امیدوارم با حمایت‌هایی که صورت گرفته، طلسم ناکامی در صعود به المپیک شکسته شود. در ۴۳ سال اخیر، هیچ‌گاه مربیان مقصر نبوده‌اند بلکه مسئولان ناهماهنگ بودند.

سرمربی سابق تیم‌ملی امید شانس تیم‌ملی امید برای صعود به المپیک را بالا دانست و خاطرنشان کرد: این گروه بیشتر از سایرین زمان برای تمرین داشتند. در دوره اخیر شرایط تیم‌ملی بهتر از دوره‌های قبل است و به نوعی بهترین زمان برای صعود به جام جهانی است. امسال بهتر از دوره‌های اخیر کار شده و در نتیجه می‌توانیم با مقداری تلاش به المپیک صعود کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.