مسئول پزشکی سازمان لیگ گفت: فیفا امروز با اعطای مجوز پزشکی به مدت ۵ سال به ایران موافقت کرد و به این ترتیب کشور ما در زمینه پزشکی ورزشی صاحب یک برند بین‌المللی پزشکی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از سایت سازمان لیگ، دکتر زهره هراتیان اعلام کرد: حدود دوسال است که پیگیر دریافت مجوز پزشکی فیفا برای فوتبال ایران هستیم و در نهایت امروز توانستیم مجوز فیفا را در این زمینه دریافت کنیم. نام این مجوز« مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران» است.Iran Football Medical Assesment and Rehabilitation Center ( IFMARC) ایران برای دریافت این مجوز دو رقیب قدرتمند به نام روسیه و امارات را پیش رو داشت و در نهایت مسئولان فیفا متقاعد شدند که مجوز این مرکز را به ایران بدهند.

وی ادامه داد: به این ترتیب فوتبال ایران به جرگه مراکز پزشکی مورد تایید در اروپا پیوست و این مرکز اولین مرکز پزشکی در منطقه مرکزی  آسیا و سومین مرکز در سطح قاره آسیا  محسوب می‌شود.

دکتر هراتیان تصریح کرد: برای اینکه فیفا را متقاعد کنیم که این مجوز را به ما بدهد مدارک ومقالات علمی زیادی نیاز داشتیم که  در نهایت اول ژانویه ۲۰۱۵ این مدارک تکمیل شد و توانستم مسئولان فیفا را متقاعد کنم که ایران پتانسیل دریافت این مرکز را دارد. مجوز «ایف مارک» برای ۵ سال در اختیار فوتبال ایران قرار گرفت و اکنون نیز کشور ایران در زمینه پزشکی فوتبال صاحب یک برند بین‌المللی شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.