باشگاه پورتوی پرتغال به اتحادیه فوتبال اروپا، برای کمک به پناهندگان سوری مهاجرت کرده به قاره سبز طرح جالبی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه پورتو به صف باشگاه‌های خیرخواه اروپایی که برای کمک به پناهندگان سوری مهاجرت کرده به این قاره اعلام آمادگی کرده‌اند، پیوسته است. طبق گزارش نشریه مارکای اسپانیا، پینتو داکاستا، رئیس باشگاه پورتو طرحی را به میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبا اروپا (یوفا) پیشنهاد کرده است که به موجب آن تمام تیم‌های حاضر در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا در کمک به پناهندگان سوری سهیم می‌شوند.

داکاستا به پلاتینی پیشنهاد کرده است که یک یورو از درآمد فروش هر بلیت بازی‌‌های دو دور نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به کمک به پناهندگان اختصاص دهند. او اعلام کرده که پورتو حاضر است برای این اقدام خیریه پیشقدم شود و بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیت‌های بازی‌اش برابر چلسی در تاریخ ۲۹ سپتامبر (هفتم مهر) را صرف کمک به پناهندگان کند.

در نامه‌ای که داکاستا با امضای خود برای پلاتینی فرستاده، آمده است: خانواده فوتبال، از دیرباز برای سنت حفظ اتحاد و مسئولیت پذیری اجتماعی اهمیت قائل بوده است. اهالی دنیای فوتبال، بازیکنان و باشگاه‌های جهان نمی‌توانند چشمان خود را روی فاجعه‌ای که برای مهاجران و پناهندگانی رخ داده است، ببندند.

فجایع رخ داده اخیر برای گروهی از پناهندگان سوری که جان خود را در راه مهاجرت به اروپا از دست دادند، واکنش گسترده‌ای از سوی اهالی دنیای فوتبال از جمله باشگاه بایرن مونیخ داشته است که برای کمک نقدی یک میلیون یورویی به پناهنگان اعلام آماده کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.