عضو فراکسیون ورزشمجلس با تاکید براینکه صداوسیما باید با پوشش مسابقات کشتی قهرمانی جهان کشتی گیران را حمایت می‌کرد، از پیگیری نمایندگان مجلس در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال‌الدین پیرموذن در واکنش به تصمیم صداوسیما مبنی بر عدم پخش رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ کشتی، ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: بی‌شک این تصمیم مسئولان صداوسیما نسنجیده است و از آن‌ها می‌خواهم که با پخش زنده چنین مسابقات مهمی از کشتی‌گیران حمایت کرده و به افزایش روحیه ورزشکاران این رشته کمک کنند.

وی اضافه کرد: بی‌تردید اگر کشتی‌گیران شکست بخورند در ۵۰ درصد این شکست، صداوسیما مقصر خواهد بود؛ لذا نمایندگان چنین اتفاقی را نخواهند بخشید و اگر این سازمان کم لطفی کند، کلید تحقیق و تفحص از صداوسیما در مجلس زده خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشتی ورزش اول کشور است و بها دادن به این ورزش بها دادن به غرور ملی و افزایش نشاط اجتماعی است؛ با حمایت از ورزشکاران این رشته باید کشتی را رونق داد. نباید با احساسات مردم ورزش‌دوست بازی شود و صداوسیما در حمایت از ورزش باید یار کشتی‌گیران باشد.

وی با اشاره به اینکه پخش مسابقات به منزله یک حمایت مؤثر از ورزشکاران است، تاکید کرد: این اقدام در افزایش انگیزه کشتی‌گیران و همت ورزشکاران در پیروزی بسیار تأثیرگذار است، به همین دلیل رسانه ملی که موادغذایی بیماری‌زا را تبلیغ می‌کند باید با پخش این مسابقات مهم این به منافع ملی بپردازد.

پیرموذن با بیان اینکه قاطبه ملت رشید ایران به جد خواهان حمایت رسانه ملی از ورزش به خصوص رشته پرطرفدار کشتی هستند، گفت: متاسفانه اعتبارات این ورزش هم با توجه به منابع مالی محدود دولت، قطره چکانی است و اگر قرار باشد چنین تصمیمات نسنجیده‌ای هم گرفته شود، روی دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی ایران اثر خواهد گذاشت.

به گزارش سایت خانه ملت، رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ کشتی قرار است از ۱۶ تا ۲۱ شهریور ماه در لاس وگاس آمریکا برگزار شود و تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران نیز پس از تمرینات سخت چند ماهه در این آوردگاه جهانی برای کسب مدال به میدان خواهند رفت اما صدا و سیما در اقدامی قابل تامل اعلام کرده که به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند تمامی رقابت‌های کشتی‌گیران ایران را به صورت زنده پخش کند و تنها قادر است دیدارهای رده‌بندی و فینال کشتی‌گیران ایرانی را مستقیم به روی آنتن ببرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )