سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال گفت: به ۱۱ کشور برای بازی تدارکاتی نامه زدیم، اما هیچ کدام قبول نکردند بازی دوستانه با ما برگزار کنند.

مهناز امیرشقاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره انتقاداتی که به نتیجه تیم ملی زیر ۱۹ سال در مسابقات قهرمانی آسیا شده بود گفت: انتقادهای با حب و بغض از ارزش‌های تیم ملی کم نمی‌کند و بهتر است افراد در ابتدا از جزییات خبر داشته باشند بعد با بغض صحبت کنند. اینکه ما زیاد گل خوردیم خوشایند نیست همه می‌دانیم. برزیل هم در جام جهانی ۷ گل از آلمان خورد چرا ؟ چون از نظر روانی بهم ریختند. بازیکنان ما هم همین طور بودند!

وی افزود: تیم ملی بانوان با مربی خارجی با آن بازیکنان که تمایلی ندارم درباره‌شان صحبت کنم و وضعیت همه آن‌ها مشخص بود در ۴ دقیقه ۴ گل خوردند. ما مقابل کره بازی کردیم که در جایگاه دوم آسیا قرار گرفت. من به تیمم افتخار می‌کنم، هم تیم زیر ۱۶ سال و هم تیم زیر ۱۹ سال برای اولین بار با خودم به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

* باید شکست باشد تا به خودمان بیاییم

سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ سال با بیان اینکه مسابقات تدارکاتی قبل از بازی مهم است عنوان کرد: در این چند ماه تاکتیک، تکنیک، آمادگی جسمانی و روانی بازیکنان تحت تاثیر امتحانات و کنکور بود از طرفی بازیکنان ما لیگ ندارند. بازی تدارکاتی آن‌ها را می‌سازد که این مورد را هم نداشتیم. به ۱۱ کشور نامه زدیم؛ متاسفانه ژاپن و آذربایجان ما را سر کار گذاشتند! ضربه سنگینی به ما زدند؛ اول قبول کردند که دیدار تدارکاتی برگزار شود بعد زیر قولشان زدند. همان بازی می‌توانست ما را بالا بکشد. اعتقاد دارم شکست باید باشد تا به خودمان بیاییم.

امیر شقاقی ادامه داد: ما هم دوست داشتیم مسئولان را خوشحال کنیم این اتفاقاتی که افتاد انتظار نداشتیم اما برخی عوامل در کنار هم قرار گرفت تا نتیجه حاصل نشود.

* مگر قبلا تیم ما را تشویق کرده بودند که حالا انتقاد می‌کنند؟

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه شما خودتان گفته بودید این بازیکنان در تیم زیر ۱۹ سال با شما بودند و آن‌ها را به خوبی می‌شناسید چطور چنین نتایجی به دست آمد تصریح کرد: زمانی که با بزرگسالان به مسابقات رفتم ۷ بازیکن جوانان در تیم بزرگسالان حضور داشتند، لائوس را ۵ بر یک بردیم به چین تایپه یک بر صفر باختیم. نتیجه‌ای که ۷ بازیکن جوان در بزرگسالان کسب کردند در طول تاریخ فوتبال ایران بی سابقه بود. ای کاش آن موقع این بازیکنان را تشویق می‌کردند تا حالا بتوانند از آن‌ها انتقاد کنند. در این ۶ ماه شرایط روحی بازیکنان مناسب نبود که چنین اتفاقاتی افتاد.

سرمربی سابق تیم بزرگسالان درباره سیستم ۶-۲-۲ گفت: سایت AFC اشتباه کرده بود وقتی از ایران پست بازیکنان را اعلام کردیم به عنوان مثال بازیکن X را دفاع و هافبک معرفی کردیم به همین دلیل به صورت اتومات روی سیستم AFC این بازیکنان مدافع معرفی شدند. وقتی من متوجه اشتباه آن‌ها شدم این موضوع را گوشزد کردم که بعد اصلاح شد. ما با مدرن‌ترین سیستم وارد زمین شدیم.

امیر شقاقی در ادامه در واکنش به انتقادات سارا قمی مبنی بر اینکه در تیم بزرگسالان نیمکت نشین بود خاطرنشان کرد: بازیکنی که انتقاد می‌کند نیمکت نشین بوده ۷۳ دقیقه در دو بازی حضور داشت و تمام فرصت‌ها را از دست داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.