رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: مدیری که چیزی از ورزش نمی‌داند مجبور است هزینه‌ بیشتری انجام دهد و این مسئله موجب فساد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛محمد دادکان رییس سابق فدراسیون فوتبال که به برنامه گزارش ویژه خبری شبکه دو سیما آمده بود درباره فساد در فوتبال گفت: من صحبتم را با سخنی از امام حسین شروع می کنم. ایشان می فرمایند اگر جامعه ای به سمت تباهی برود مسئولینش دچار فساد شده اند. فوتبال فساد ندارد. فوتبال از یک توپ و بیست و دو بازیکن تشکیل شده است. اما آدم هایی که در فوتبال هستند فاسد هستند.

او همچنین درباره ورود مدیران غیر فوتبالی به این ورزش گفت: متاسفانه افرادی وارد فوتبال شده اند که هیچ شناختی از این ورزش ندارند. مدیران از شهربانی، سپاه و نیروی انتظامی و ارتش  وارد فوتبال شدند که اگر مدیر خوبی بودند در محل کارشان می ماندند. مدیری که هیچ چیز از ورزش نمی‌داند وزیر ورزش می‌شود. منظورم شخص وزیر ورزش فعلی نیست بلکه در دوره قبل است که ۸ سال بی‌انضباطی را در دوره مدیریت او در ورزش دیدیم. در کل معتقدم مدیری که چیزی از ورزش نمی‌داند مجبور است هزینه‌ بیشتری انجام دهد و این مسئله موجب فساد می‌شود.

دادکان درباره قهر تماشاگر ها با فوتبال گفت: متاسفانه با ورود مدیران غیر فوتبالی تیم های ما افول کردند. در شرایط معمولی برای بازی پرسپولیس و تراکتورسازی ۶۰ هزار تماشاگر می رفت اما در حال حاضر ۲۰ هزارتا هم نمی روند. هواداران به شرایط موجود اعتراض دارند. به جابجایی زیاد مدیران و تغییرات آنها اعتراض دارند. به عقیده من فدراسیون در بازی که به جنجال کشیده می‌شود مقصر است. دیدار تراکتورسازی با نفت را می‌گویم که آن همه جنجال در پی داشت. بعد از آن بازی به فغانی گفتم داوری شما ایراد نداشت اما خوب مدیریت نکردی.

رییس سابق فدراسیون درباره تغییرات زیاد در فدراسیون هم گفت: مشخص نیست در ورزش ما مدیران را روی کار می‌آوریم تا شرایط باشگاه را درست کنند یا آنها را ذلیل کنند. برای چه مدیرانی که سررشته‌ای از فوتبال ندارند را انتخاب می‌کنند؟

آقای کفاشیان! چرا در فدراسیون خودت نایب رئیس و دبیرکل را کنار گذاشتی و آدم‌هایی را آوردی که قوی‌تر از آنها نیستند. من نمی‌گویم قبلی‌ها در کارشان خیلی موفق بودند اما افرادی که به جای آنها به کار گرفته شدند قویتر نیستند و ضعیف‌ترند. آقای کفاشیان! قبول دارید در باشگاه‌های بزرگ در این چند ساله خوب مدیریت نشد و شما در این زمینه نتوانستید اقدام موثری انجام دهید؟

دادکان درباره فساد در داوری و گرفتن رشوه گفت: در مورد مسائل داوری هم باید بگویم در زمان مدیریت من یک نفر مشکل داشت و ما او را کنار گذاشتیم. حتی بعضی از مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی از من خواستند که این داور به میادین برگردد اما من گفتم محال است این اجازه را بدهم و تا زمانی که در سمت خود حضور داشتم هرگز به این داور اجازه بازگشت ندادم.

دادکان درباره بازگشت داور محروم بعد از دوسال به عرصه داوری گفت: همین داور که محروم شد و برگشت به من گفت یکی از مسئولان فدراسیون از او خواسته است فلان بازی را برایشان دربیاورم! من هم پرسیدم آیا این کار را کردی؟ متاسفانه در همین فدراسیونی که او را محروم کردند از آن داور خواسته شده بود که یک بازی را دربیاورد. این را هم بگویم که نمی‌شود گفت سازمان لیگ جدا از فدراسیون است. هر دو از یک خانواده هستند. باید دید چه کسی از این داور خواسته که فلان بازی را دربیاورد.

او همچنین درباره دلالی مدیران در فوتبال گفت: در زمینه دلالی بازیکنان، مربیان و مدیران مقصر هستند. مدیری که از ورزش سردرنمی‌آورد برای اینکه کارهایش را پیش ببرد مجبور به فساد می‌شود. او می‌خواهد رسانه‌ها را پشت سر خود داشته باشد و از این رو مجبور به فساد می‌شود. متاسفانه ما مدیرانی از سپاه، ارتش و... به ورزش می‌آوریم در حالی که اگر این افراد کاربلد بودند در همان ارتش یا سپاه می‌ماندند. ما مدیری می‌آوریم که کارها را پیش ببرد یا اینکه به عقب برگردد؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.