استقلالی‌ها از ترس ایجاد تنش بین کرار و هواداران مجیدی و پرسپولیسی‌ها ظاهرا برای چشم و هم‌چشمی پیراهن هفت را بایگانی کرده‌اند، در این دو بایگانی وفاداری و احترام به پیراهن دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صرف نظر از اینکه اصالتا بایگانی کردن یک شماره به کل غلط است و هیچ بازیکنی صاحب یک شماره نیست و بلکه این باشگاه است که صاحب شماره است و آن را به بازیکنانش اجاره می‌دهد تا مدتی آن را به تن کنند؛ چشم و هم‌چشمی استقلال و پرسپولیس در این مسیر بسیار جالب و جذاب دنبال شد و همینکه استقلال به غلط پیراهن شماره هفت را از ترس جنجال بین کرار و هواداران و فرهاد مجیدی بایگانی کرد، پرسپولیس هم هفت را بایگانی کرد.

در واقع در پرسپولیس مشکلی برای هفت یا هشت و یا ده وجود نداشت اما بایگانی هفت آبی تحریک آمیز بود آنهم برای علی پروین که بزرگ این باشگاه بوده است و مثل فرهاد مجیدی از تیمش بار‌ها جدا نشده و به نوعی وفاداری را که اولین رکن بایگانی چند پیراهنی که در دنیا بایگانی شده‌اند را داشت.

با این وجود اما ارزش هر دو بایگانی با همین استدلال‌ها به شدت پایین آمد چرا که استقلال از دعوا ترسید و پرسپولیس چشم و هم چشمی کرد. در واقع درهردو باشگاه همه جور دلیلی برای بایگانی کردن پیدا می کنید به جز احترام و وفاداری که اصل و ذات بایگانی‌های محدود در سراسر دنیاست.

بعد از پروین آنجا در باشگاه پرسپولیس بیش از دو دهه آن پیراهن دست به دست شد و بازیکنان زیادی آن را پوشیدند اینکه یک مرتبه این پیراهن در لیگ پانزدهم بایگانی شود در واقع یک لطیفه است  و از نظر فنی سرخ‌ها پیراهن علی عسگر را که پارسال با این شماره پوشیده بود، بایگانی کرده‌اند نه پیراهن پروین را...

در استقلال هم تنها یک ترس بود که کار را به بایگانی کردن رساند، آنها کرار را می‌شناسند، می‌دانند که قابلیت این را دارد که با هواداران هم درگیری فیزیکی ایجاد کند وگرنه فرهاد مجیدی با قابلیت فنی بسیار بالا که او را جزو فنی ترین بازیکنان فوتبال ایران در سالهای اخیر قرار می دهد دوبار با جدایی از استقلال قهرمانی را از این تیم گرفت و بارها با پیراهن تیم های حوزه خلیج فارس علاوه بر تیم‌های اروپایی به میدان رفت.

البته شاید اگر در دوران علی پروین هم دنیای ارتباطات اینقدر پیشرفت کرده بود، پروین هم بارها به اروپا و حوزه خلیج فارس اعزام شده بود اما در آن دوران لژیونر شدن چندان معنایی نداشت.

به هر حال این دو بایگانی دواشتباه بزرگ بود که هر دو باشگاه انجام دادند و با وجود احترام فراوان به منصور پورحیدری بر این باوریم که آنها در استقلال صورت مسئله را پاک کردند نه اینکه آن را حل کرده باشند. در مورد پرسپولیس هم حرکت آنقدر عجیب بود که قابل بررسی فنی نیست. در واقع هر دو بایگانی را باید به عجایب هفتگانه تشبیه کنیم که عجیب و غریب هستند.

در هر صورت هفت بایگانی شده است برای هر دو تیم شاید هم مثلا اگر هشت علی کریمی را در پرسپولیس بایگانی کرده بودند استقلالی‌ها هشت راهم بایگانی می‌کردند تا از رقیب سنتی عقب نمانند و به این ترتیب کم کم تمام اعداد بایگانی می‌شدند و دو تیم باید تیم‌هایشان را جمع می‌کردند و می‌رفتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.