تیم ملی تکواندوی کشورمان در پایان رقابت‌های آزاد کره‌جنوبی سه مدال رنگارنگ به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در پایان مبارزات ۶ روزه تکواندوکاران در تورنمنت آزاد کره‌جنوبی، تیم ملی کشورمان که به دلیل نزدیک بودن مرحله اول مسابقات گرندپری نفرات اصلی خود را در اختیار نداشت، یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز را کسب کرد.

در نخستین روز این رقابت‌ها آرمین هادی‌پور با شکست تمامی رقبایش بر سکوی قهرمانی وزن نخست ایستاد.

تکواندوکار وزن ۵۴- کیلوگرم کشورمان برای کسب مدال طلا ابتدا ۲ نماینده از کره‌جنوبی را با نتایج ۱۶ بر۶ و ۱۹ بر ۲ از پیش رو برداشت و سپس واسبر راساد از فیلیپین را ۲۷ بر ۴ برد تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

هادی‌پور در ادامه بار دیگر در یک مبارزه یک طرفه مقابل نماینده کره‌جنوبی با نتیجه ۱۹ بر ۴ برنده از شیاپ‌چانگ خارج شد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در مرحله ماقبل فینال ۱۹ بر ۷ از سد جنار توریلوس از فیلیپین گذشت و در مرحله فینال هم با پیروزی ۲۱ بر ۹ در پایان راند دوم مقابل نماینده کره‌جنوبی با شایستگی مدال طلا را به گردن آویخت. نماینده شایسته کشورمان با این طلای ارزشمند ۲۰ امتیاز به اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

در ادامه این تورنمنت امید عمیدی با کسب چهار پیروزی و یک شکست نایب قهرمان وزن هفتم شد. تکواندوکار وزن ۸۷- کیلوگرم ایران برای کسب مدال نقره این مسابقات پس از اینکه اولین حریف او یعنی نماینده کره‌جنوبی در شیاپ چانگ حاضر نشد، در ادامه سه پیروزی ارزشمند (راند طلایی، ۹ بر یک و ۱۵ بر ۳) مقابل تکواندوکاران کشور میزبان به دست آورد و راهی فینال شد.

عمیدی در دیدار  نهایی  ۹ بر ۵ نتیجه را به جسور بایکازوف ازبکستانی، نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵، قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۴ و نفر اول رنکینگ المپیکی وزن چهارم واگذار کرد و به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت. هوگوپوش وزن ۸۷- کیلوگرم کشورمان با کسب این مدال ارزشمند ۱۲ امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.

همچنین روز گذشته (یکشنبه) علیرضا نصرآزادانی با چهار پیروزی و یک شکست مدال برنز این وزن را به گردن آویخت. کاپیتان تیم ملی تکواندوی کشورمان که در نخستین گام در راند طلایی نماینده کره‌جنوبی را برده بود، در ادامه نیز با نتایج ۱۲ بر ۸، ۱۳ بر ۱۲ و ۱۰ بر ۸ از سد دیگر تکواندوکاران کشور میزبان گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

او برای راهیابی به فینال باز هم یکی دیگر از تکواندوکاران کره‌جنوبی را پیش‌رو داشت که پس از تساوی در پایان راند سوم، در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و مدال برنز را بدست آورد. نصرآزادانی با این مدال ارزشمند، ۷.۲ امتیاز به اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

امروز (دوشنبه) و در آخرین روز این رقابت‌ها فرزاد ذوالقدری و مهرداد نورمحمدی، نمایندگان ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم بودند که ذوالقدری در نخستین گام نماینده لهستان را ۱۳ بر ۸ برد، سپس ۱۱ بر ۷ از سد ازبکستان گذشت و در ادامه ۱۷ بر ۹ کره جنوبی را شکست داد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی در حالی‌که از مبارزه دوم با آسیب‌دیدگی دست مواجه شده بود در راند طلایی نتیجه را به نماینده کره‌جنوبی واگذار کرد و در یک قدمی مدال از کسب سکو باز ماند.

همچنین مهرداد نورمحمدی در نخستین گام برابر کره جنوبی متوقف شد.

هدایت تیم ایران بر عهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) بود.

تورنمنت آزاد کره جنوبی G۲ بود و دارندگان مدال طلا ۲۰ امتیاز، مدال نقره ۱۲ امتیاز و مدال برنز ۷.۲ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه ریو ۲۰۱۶ به‌دست آوردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.