رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران می‌گوید هیچ دخل و تصرفی در انتخاب برترین‌های لیگ برتر فوتبال ایران صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج درباره انتقادها به برگزاری مراس انتخاب بهترین‌های چهاردهمین دوره لیگ برتر و اینکه گفته می‌شود در این انتخاب‌ها دخل و تصرف شده، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: مهمترین ویژگی برگزاری مراسم قرعه کشی و مراسم برترینها این بود که به استانداردهای جهانی نزدیک شده‌ایم. یک زمانی قرعه کشی لیگ در مجموعه فدراسیون و در لیوان برگزار می‌شد ولی ما طی ۱۰ روز دو مراسم سنگین برگزار کردیم. در برگزاری چنین مراسمی هیچ انتقادی نبود ولی در انتخابها صحبت‌هایی مطرح شد.

وی افزود: خودم ابتدای مراسم گفتم که انتخاب‌ها بستگی به سلیقه دارد و ممکن است بعضی از گزینه‌ها با سلیقه همه افراد جور نباشد. ما از مربیان، مدیران، روسای هیات‌ها و کارشناسان فوتبال و بر اساس رسم فیفا استعلام گرفتیم. برای همین انتخاب‌ها دقیقا بر اساس آرا بود و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفت.

رئیس سازمان لیگ در ادامه خاطرنشان کرد: فقط در بخش انتخاب برترین داور بود که کارشناسان سه داور معروف را انتخاب کردند ولی اصفهانیان رئیس کمیته داوران گفت باید انتخاب داوران بر اساس امتیازبندی آنها باشد. به این ترتیب اجازه بدهید در این‌باره اظهار نظر نکنیم زیرا این تصمیم کمیته داوران بوده است.

وی درباره اینکه چرا باید نام علیرضا فغانی که امسال فینال جام ملتهای آسیا را سوت زده از فهرست بهترین داور ایران خط بخورد؟، تاکید کرد: همانطور که گفتم این تصمیم کمیته داوران بوده است و ما پاسخگو نیستیم. البته علیرضا فغانی گفته بود مرا به مراسم دعوت نکردند که باید بگویم ما هیچ داوری را به جز سه گزینه انتخابی کمیته داوران به مراسم دعوت نکردیم.

تاج صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: خودتان می‌دانید در بحث داوران همیشه حرف و حدیثهایی بوده است. من خودم در داوری مسئولیت داشتم و می‌دانم. برای همین نمی‌خواهم وارد این قضایا شوم.

وی درباره دلایل عدم انتشار آرای کارشناسان تاکید کرد: دوستان این نقد را دارند که چرا آرا را منتشر نمی‌کنیم. شاید این نقیصه برای سال بعد برطرف شود و ما نظرات را اعلام کنیم. لازمه این کار این است که در فرمی که برای کارشناسان می‌فرستیم ذکر کنیم آرایشان بعد از مراسم منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ همچنین در خصوص اینکه عدم دعوت داوران به مراسم و اینکه این موضوع هم نقص مراسم برترینها بود، به رادیو ورزش گفت: این حرف درستی است. یکی از کاستی‌های مراسم این بود که باید جای بزرگتری بگیریم تا همه داوران و دبیران هیات‌های فوتبالی و سرپرست تیم‌ها را هم دعوت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.