مراسم انتخاب بهترین های لیگ برتر انجام شد و باز با برگزاری این مراسم ، انتقادها آغاز شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مراسم انتخاب برترین های لیگ برتر حرف و حدیث های بسیاری را به همراه داشت. بلافاصله بعد از اعلام جوایز بود که دلخوری را می شد در چهره علیرضا منصوریان و یحیی گل محمدی و خیلی دیگر از حاضرین در مراسم دید. دو جایزه اصلی مراسم درحالی به تیم های اصفهانی رسید که آنها دو قهرمانی مهم لیگ را هم به خانه برده بودند. اما انتخاب بهترین مهاجم و بهترین بازیکن حاشیه هایی به همراه داشت و البته در شرایطی که سال قبل حسین فرکی با اقتدار بهترین مربی لیگ شده بود ، نظرسنجی های قبلی از مربیان و خبرنگاران ، این احتمال را که شانس یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان باید برای بردن جایزه بهترین مربی بیش از حسین فرکی باشد را افزایش می داد اما حاج حسین باری دیگر برنده شد و توانست این جایزه مهم را از آن خود کند.

اما آیا واقعا آرا دست کاری شده اند؟امسال سازمان لیگ برای مراسم انتخاب بهترین ها ، متدی را استفاده کرده بود که پیشتر سال ها در فیفا و فرانس فوتبال برگزار می کردند. آنها لیست هایی را برای گروهی از کاپیتان ها ، سرمربیان ، روزنامه نگاران و کارشناسان می فرستند و بر اساس نتایج بدست آمده بهترین ها را انتخاب می کنند. این بار در سازمان لیگ ایران هم همین اتفاق افتاده است.

بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ برتر در این باره می گوید:« ما فرم هایی را برای سردبیران رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب فرستادیم. مربیان تیم ها ، مدیران و کاپیتان ها ، مربیانی که در ۳ سال گذشته در لیگ تیم داشتند و روسای پیشین فدراسیون فوتبال فرستادیم . البته تعدادی از این افراد فرم ها را برنگرداندند اما نتایج بدست آمده و اعلام شده ، همگی بر اساس آرایی بود که استخراج شد. مثلا رقابت برای انتخاب مربی برتر به شدت بین آقای فرکی و گل محمدی نزدیک بود یا مثلا در انتخاب بهترین بازیکن . ما کوچکترین دستی در نتایج نبردیم و درباره بعضی از انتخاب های کارشناسان شاید خودمان هم تعجب کرده بودیم.»

اما در این شرایط که گروهی معترض به نتایج هستند ، چرا سازمان لیگ تصمیم نمی گیرد تا آرای داده شده را اعلام کند تا کمی از ابهام ها کاسته شود؟ بهمنی در این باره می گوید:« این که بخواهیم آمار کلی را اعلام کنیم ، مشکلی ندارد اما شاید این اخلاقی نباشد که ما لیست آرای افراد را اعلام کنیم چون از قبل به آنها گفته بودیم آرا را به صورت مخفی می گیریم. شاید یک سری روابط دوستانه ای بین افراد باشد یا مثلا دوست نداشته باشند که آرای شان اعلام شود. حالا برای سال بعد می توان به رای دهندگان گفت بعد از برگزاری مراسم ، آرا روی سایت مان اعلام می شود تا ابهامی نباشد. ما سال به سال داریم جنس انتخاب ها را بهتر می کنیم. مثلا سال اول مشکلاتی وجود داشت و انتخاب ها از افراد محدودی نظرخواهی شده بودند و اشتباهش بالا بود اما مثلا امسال چون جمعیت رای دهندگان بالاتر رفته بود ، خیلی بهتر توانستیم مراسم را برگزار کنیم . به نظرم بهتر است منتقدان نیمه پر لیوان را هم ببینند.»

با این وجود هنوز انتقادهای زیادی وجود دارد و خیلی از تیم ها از محمدرضا خلعتبری سپاهان تا علیرضا منصوریان نفت و خیلی دیگر از اهالی فوتبال خواهان این هستند که از آرا به صورت شفاف رونمایی شود. مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در این باره می گوید:«فرم های رای در سازمان لیگ وجود دارد و حتی می توان در صورت نیاز دوستان ، آنها را منتشر کرد. ولی به نظرم فعلا نیازی نیست اما برای سال های بعد اگر بخواهند ، می توانیم از قبل به رای دهندگان اعلام کنیم که بعد از مراسم ، آرای شان را اعلام عمومی می کنیم.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.