بازیکنان شیلی از قهرمانی خود در کوپا آمه‌ریکا بسیار خوشحال هستند و خود را شایسته این عنوان می‌دانند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال شیلی با درخشش سنگربان خود توانست برابر آرژانتین در فینال کوپا آمه‌ریکا به پیروزی برسد و برای نخستین بار در تاریخ جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرد.

کلودیو براوو، کاپیتان شیلی بعد از قهرمانی تیمش گفت: باید با این قهرمانی که به دست آوردیم تاریخ منفی و بدون جام خود را فراموش کنیم و صفحه جدیدی را به نام خود به ثبت برسانیم. روز بسیار خوبی را برای مردم شیلی رقم زدیم. نمی‌توانم میزان خوشحالی خود را توصیف کنم تنها می‌توانم بگویم که غرق در شادی هستم.

او ادامه داد: قبل از این که ضربات پنالتی زده شود به بازیکنان گفتم که ما پیروز بازی هستیم. به آنها گفتم که آرژانتین دو ضربه پنالتی از دست می‌دهد و ما جام قهرمانی را بالای سر می‌بریم و این گونه هم شد.

آرتورو ویدال، دیگر ستاره شیلی بعد از پایان این دیدار این گونه واکنش نشان داد: این قهرمانی برای همه ما افتخار بزرگی بود. مردم شیلی به چنین افتخاری نیاز داشتند. گامی باورنکردنی را برداشتیم. نسل کنونی فوتبال شیلی شایسته این موفقیت بود. در زمین ثابت کردیم که بهترین تیم قاره خود هستیم. سالها بود که قهرمانی در هیچ جامی را به دست نیاورده بودیم و الان زمان جشن گرفتن است.

اما مارسلو دیاز، هافبک شیلی بعد از قهرمانی تیمش گفت: سال‌ها بود که قهرمانی در هیچ جامی را به دست نیاورده بودیم. چند نسل نتوانست به قهرمانی برسند تا این که نوبت به نسل ما رسید. میزبانی بهترین و شاید آخرین فرصت برای قهرمانی ما بود که به خوبی از آن استفاده کردیم.

او ادامه داد: این قهرمانی پایانی بر درخشش شیلی نیست. ما شایسته بیشتر از اینها هستیم. به خوبی می‌دانستیم که مهارت‌های فردی بازیکنان آرژانتین بیشتر از ما بود ولی ما تیم‌تر بودیم و به همین خاطر هم پیروز شدیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.