هافبک ۳۱ ساله بایرن مونیخ با تأکید بر اینکه به تیم ملی آلمان باز نخواهد گشت، تولد فرزندانش را از قهرمانی در جام جهانی هم مهم‌تر دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیلیپ لام که پس از قهرمانی با تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از بازی‌های رده ملی اعلام بازنشستگی کرد، در گفت‌و‌گو با مجله «فرانس فوتبال» در خصوص احتمال پوشیدن مجدد پیراهن آلمان گفت: از تصمیم بازنخواهم گشت. آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند که وقتی تصمیمی می‌گیرم، نهایی است. بهترین زمان برای خداحافظی من بعد از فینال جام جهانی بود، پس از پیروزی بر آرژانتین در ورزشگاه ماراکانا. زمانی بهتر از این وجود نداشت.

وی افزود: زندگی شخصی‌ام همیشه مهم‌تر از حرفه‌ام بوده است، به طوری که می‌توانم بگویم تولد پسرانم مهم‌ترین لحظه زندگی‌ام حتی مهم‌تر از قهرمانی در جام جهانی بوده است. در طول شش هفته‌ای که در کوران رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ بودیم، دلم برای خانواده‌ام خیلی تنگ شده بود. حالا زمان بیشتری برای بودن در کنار آنها دارم. از بودن در کنار آنهایی که دوست‌شان دارم، خیلی خوشحال‌ترم.

کاپیتان تیم فوتبال بایرن مونیخ با تشبیه شکست ۷ بر یک برزیل در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آلمان به شکست ۲ بر صفر ژرمن‌ها برابر ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ عنوان کرد: می‌دانم که برزیلی‌ها پس از آن شکست سنگین در خاک خودشان مقابل ما چه حسی داشتند، چون ما هم در آستانه رسیدن به فینال جام جهانی ۲۰۰۶ در خاک خودمان از گردونه رقابت‌ها حذف شدیم. رحم و مروت در فوتبال جایی ندارد، اما از اینکه برزیل را آن طور در خانه‌اش تحقیر کردیم، پشیمان شده بودیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.