کارشناس حقوقی فوتبال گفت: باشگاه‌ها در خصوص حق پخش تلویزیونی و ارتباط با هواداران از هر سازمانی محق‌تر هستند.

احمدرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه صحبت‌هایی مبنی بر حق باشگاه‌ها در خصوص تبلیغات محیطی، حق پخش تلویزیونی و ارتباط با هواداران مطرح شده که برخی‌ها می‌گویند باید این هزینه‌ها در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد و در طرف دیگر برخی می‌گویند سازمان لیگ اجازه فعالیت در این زمینه را دارد تصریح کرد: شخصا فکر می‌کنم هزینه‌هایی مانند حق پخش تلویزیونی و ارتباط با هواداران از هر طریقی که منجر به کسب درآمد شود جزء حقوق معنوی باشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: هر گونه درآمد ناشی از این گونه موارد باید به باشگاه‌ها برسد چون حق و حقوق آنها به حساب می‌آید. باشگاه‌ها می‌توانند به صورت مستقیم این گونه موارد را در ارتباط بگذارند و با شرکت‌های مختلف وارد معامله شوند. مثلا در اسپانیا باشگاه‌ها به صورت جمعی و یا انفرادی برای حق پخش تلویزیونی اقدام می‌کنند. به طور مثال باشگاه رئال مادرید خود به تنهایی در این زمینه اقدام کرده است.

کارشناس حقوقی فوتبال تاکید کرد: این گونه نیست که همه باشگاه‌ها مکلف باشند برای حق پخش تلویزیونی و یا سایر موارد درآمدزا به سازمان و یا ارگانی آن را بسپارند بلکه اگر باشگاهی توانایی داشته باشد خودش به دنبال این مسئله می‌رود و در غیر این صورت می‌تواند به سازمان و یا ارگانی آن را واگذار کند. در بحث هوادار صد در صد این موضوع متعلق به باشگاه‌ها است. حتی در اروپا تنقلاتی که هواداران خریداری می‌کنند به باشگاه‌ها می‌رسد.

براتی خاطرنشان کرد: هیچ سازمانی نمی‌تواند خودش را قیم باشگاه‌ها فرض کند و اجازه عرض اندام برای فعالیت‌ باشگاه‌ها ندهد. هیچ جا هم مقرراتی وجود ندارد که این مطلب را بگوید که سازمانی از باشگاه‌ها محق‌تر است. اگر این قانون وجود دارد به ما هم نشان بدهند که بدانیم و ببینیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.