پورحیدری تنها مربی تاریخ باشگاه استقلال است که توانسته این تیم را در آسیا قهرمان کند.

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ طرفداران امیر قلعه نویی معتقدند او پر افتخارترین مربی تاریخ این باشگاه است. ۶ سال حضور در این باشگاه و کسب سه جام قهرمانی، دلیلی برای ادعای آنهاست. عده ای قلعه نویی را در یک کفه ترازو می گذارند و ۶ مربی استقلال را در کفه دیگر آن و نتیجه می گیرند که این کفه، به نفع امیر سنگینی می کند. در اینکه قلعه نویی مربی موفقی در استقلال بوده و توانسته این تیم را به قهرمانی برساند شکی نیست اما بی شک قیاس برای تحقیر مربیان دیگر، کاری اشتباه و ناپسندیده است. منصور پورحیدری، ناصر حجازی، پرویز مظلومی و... مربیانی هستند که به اندازه خود تلاش کرده اند و گاه تیم شان دستخوش اتفاقاتی شده که یا قهرمانی به دست آورده اند و یا شکست خورده اند. اما نگاهی به کارنامه مربیان استقلال نشان می دهد اتفاقا درباره موفق ترین مربی این باشگاه، بحث زیاد است. 

ناصر حجازی: اسطوره استقلالی ها، سال ۷۶ موفق شد استقلال را قهرمان لیگ برتر کند. او این تیم را به فینال جام باشگاههای آسیا هم برد که با شکست مقابل جوبیلو ایواتای ژاپن باختند و نایب قهرمان آسیا شدند. پس حجازی یک قهرمانی در لیگ و یک نایب قهرمانی در آسیا در کارنامه دارد.

منصور پورحیدری: او را شناسنامه باشگاه استقلال می خوانند. پورحیدری در عصر طلایی این باشگاه، در کنار آبی ها بود و بیشتر از سایر مربیان روی نیمکت استقلال نشسته است. پورحیدری در کارنامه اش قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی در آسیا را در کارنامه اش دارد؛ افتخاراتی که امیر قلعه نویی در طلایی تری روزهای حضورش در استقلال، نتوانست آنها را به دست بیاورد. بزرگترین افتخاری که قلعه نویی با استقلال در آسیا به دست آورد، حضور در بین ۴ تیم نهایی بود. پورحیدری علاوه بر این سه افتخار بزرگ، دو سال استقلال را در لیگ، دو بار در جام حذفی و سه قهرمانی هم در جام باشگاههای تهران به دست آورد که در مجموع او را پرافتخارترین مربی تاریخ استقلال نشان می دهد. ظاهرا چون سال ها از این اتفاقات گذشته، همه این قهرمانی را ها را فراموش کرده اند.

مظلومی، مرفاوی، کریمی و کخ: در بین این مربیان تنها مظلومی توانست استقلال را قهرمان جام حذفی کند. کریمی که تنها دوره کوتاهی روی نیمکت بود. کخ هم در شرایطی استقلال را تحویل داد و رفت که تیم پنجم بود و در نهایت ششم شد. مرفاوی هم نتوانست در استقلال افتخاری کسب کند.

تکلمه: در پایان گفت چطور ممکن است عقل سلیمی، قلعه نویی را در یک کفه ترازو قرار دهد و این مربیان را در کفه دیگر و در نهایت جمع بندی کند که سرمربی دو فصل قبل استقلال، از سایر مربیان موفق تر بوده است. پورحیدری با افتخاراتی که در استقلال به دست آورده، بی شک پرافتخارترین است. قهرمانی در آسیا به مراتب بین اللمی تر، مهتر و ماندگار از قهرمانی در لیگ است. این روزها شاید قهرمانی های گذشته استقلال از یاد رفته باشد اما همچنان طرفداران این تیم ادعا می کنند قهرمان آسیا شده اند. قضاوت با خود شما.

مکث

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.