وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد، فوتبال کشورمان هم مانند تیم‌های واترپلو، کشتی و والیبال ایران به عناوین قهرمانی دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان رشته‌های کشتی و واترپلو اظهارداشت: تشکر می‌کنم از ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان و زحمت‌کشان و به طور ویژه از دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که فرصتی در اختیار ما گذاشتند تا از قهرمانان ملی تقدیر شود و ارج نهیم تلاش قهرمانانی را که با شرایط سخت در میادین ورزشی متحمل سختی‌های بسیار می‌شوند، به خصوص که در شرایط کنونی رشته‌های ورزشی برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود در بخش‌های مختلف با مشکلات متنوعی مانند آسیب‌های بدنی، اردوهای سنگین و دوری از خانواده مواجه هستند.

وزیر ورزش و جوانان این مراسم را مراسمی ویژه برای تقدیر از پهلوانان و قهرمانان اعلام کرد که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش وافتخارآفرینی کردند.

وی با تأکید بر این موضوع که دولت شرایط ورزشکاران را درک می‌کند و قدردان زحمات آنهاست، اظهار داشت: حاصل تلاش‌های شما در میادین ورزشی و حضورتان در عرصه‌های بین‌المللی، موجب خشنودی جامعه و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران است و دولت از شما به خاطر کسب این افتخارات، قدردانی می‌کند.

گودرزی با بیان این موضوع که تلاش‌های مدال‌آوران در میادین بین‌المللی را با هیچ یک از معیارهای مادی، نمی‌توان ارج نهاد، اظهار داشت: واقعیت این است که پهلوانی و کسب جایگاه‌های رفیع را نمی‌توان با ارزش‌گذاری‌های مادی پاس داشت و این مراسم و این هدایا از این جهت است که بگوییم شما را درک می‌کنیم و قدردان زحمات شما هستیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه حمایت‌های معاون اول رئیس جمهور را قابل تقدیر دانست و افزود: هرگاه در دولت مسئله حمایت از ورزش مطرح می‌شود دکتر جهانگیری اولین حامی است و پیشنهاد حمایت از ورزش را مطرح می‌کند. جا دارد از همین فرصت از وی و حمایت‌های رئیس جمهور تقدیر کنم.

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم به محدودیت منابع موجود در کشور اشاره کرد و افزود: این محدودیت‌ها باعث شده زحمات بچه‌ها کمتر پاس داشته شود، هرچند این به معنی بی‌توجهی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، حمایت‌های درخور شأن ورزشکاران صورت بگیرد.

گودرزی تأکید کرد: باید حمایت‌های مادی و معنوی از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی را همیشگی و نهادینه کنیم و در این راستا لایحه‌ای تقدیم مجلس شده که به صورت پایدار از ورزشکاران در خصوص مسکن، اشتغال و... حمایت شود.

وی امسال را سالی حساس در حوزه ورزش برای ایران دانست که باید ورزشکاران کشورمان ۸۰ درصد سهمیه‌های المپیک ۲۰۱۶ را کسب کنند.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: برای کسب سهیمه المپیک باید سفرها و اردوهای بی‌شماری پشت سر گذاشته شود و این مسائل هزینه‌های زیادی می‌طلبد.

وی افزود: در بازی‌های آسیایی اینچئون با یک سوم اعتبارات دولت قبل، توانستیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و آنچه که در المپیک آسیایی به دست آمد همگی حاصل تلاش ورزشکاران، مربیان و رؤسای فدراسیون‌هاست.

گودرزی با بیان اینکه در المپیک ریو باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که ضمن حفظ نتایج قبلی، حتی عناوین را ارتقا دهیم، دستیابی به این موضوع را مستلزم عنایت ویژه دولت به حوزه ورزش قهرمانی دانست.

وزیر ورزش و جوانان به سرمایه‌گذاری‌های کلان سایر کشورها برای کسب جایگاه‌های قهرمانی اشاره کرد و افزود: این درحالی است که اعتباری که ما تقدیم همه فدراسیون‌های ورزشی می‌کنیم ۸۰ میلیارد تومان است که با تقسیم بین فدراسیون‌ها به طور متوسط کمی بیش از یک میلیارد سهم هر یک از آنهاست.

گودرزی ادامه داد: به عنوان مثال فدراسیون کشتی هفت میلیارد بودجه دریافت می‌کند این درحالی است که این فدراسیون برای هدایت این رشته در رده‌های مختلف سنی و حفظ جایگاه خود بیش از اینها هزینه می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: این فدراسیون با بهره‌گیری از سرمایه‌های بخش خصوصی و جذب اسپانسر توانسته بخشی عظیمی از نیازهای مالی خود را رفع کند. در واترپلو نیز بچه‌ها در شرایط خوبی توانستند قهرمان شوند این موضوع برای والیبال هم مصداق پیدا می‌کند و من بسیار امیدوارم در فوتبال هم شاهد این قهرمانی‌ها باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )