دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد بخشنامه کمیته اخلاق درباره عقد قرارداد بازیکنان در فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور باید رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، نامه علیرضا اسدی به مهدی تاج و روسای هیا‌ت‌های فوتبال استانی به شرح زیر است:

با توجه به در پیش بودن فصل جدید و شروع مسابقات لیگ برتر و پخش مستقیم و غیرمستقیم اکثر مسابقات از سیمای جمهوری اسلامی ایران و لزوم عدم انعکاس برهی ناهنجاری‌ها از قبیل خالکوبی، چهره آرایی، نمایش غیر مناسب موی سر و ... توسط برخی بازیکنان، بخشنامه کمیته اخلاق به استناد بند ۶ ماده ۲۸ آئین‌نامه اخلاق فدراسیون جهت ابلاغ به باشگا‌ها به شرح زیر منتشر می‌شود:

رسیدگی به هرگونه نمایش غیر متعارف بازیکنان از حیث پوشش یا چهره سازی غیر مرسوم و یا نمایش خالکوبی در طول مسابقات رسمی که می‌تواند به فرهنگ مرسوم در جامعه لطمه وارد کند، به عهده کمیته اخلاق بوده و در تمرینات و مسابقات غیررسمی به عهده باشگاه مربوطه خواهد بود. در صورتی‌که تلاش‌های باشگاه در این مورد موثر واقع نشود، کمیته اخلاق می‌تواند به دلیل اشاعه ناهنجاری‌های رفتاری در تمرینات و مسابقات غیر رسمی هم، به موضوع رسیدگی کند.

همچنین در دیگر نامه دبیرکل فدراسیون به رییس سازمان لیگ کشور و روسای هیات استانها درباره رعایت اخلاق حرفه‌ای آمده است:

با توجه به اتمام مسابقات رسمی لیگ برتر فوتبال و شروع انعقاد قرارداد بازیکنان، مربیان و سرپرست باشگاه ها و همچنین کارگزاران رسمی فوتبال، رعایت اخلاق حرفه ای و همینطور صداقت در رفتار و گفتار و نوشتار بر اساس بندهای ۱، ۲ و ۳ ماده ۴ آئین‌نامه اخلاق فدراسیون و در راستای احترام به اصول رفتاری شفاف‌سازی قراردادها، الزامی است و در صورت وقوع هرگونه تخلف یا وصول هرگونه شکایت در این زمینه (از جمله قراردادهای سفید امضا و غیرمتعارف) کمیته اخلاق که یکی از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال است نسبت به موضو رسیدگی و برابر آئین‌نامه اقدام خواهد کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )