رئیس سازمان لیگ فوتبال می‌گوید در برگزاری برنامه‌های فوتبال بانوان از تجربیات دو کشور ایتالیا و ژاپن استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر ضمن خیر مقدم به سرپرستان و مدیران تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: باید با برنامه‌ریزی و دقت بر روی فعالیت‌های لیگ بانوان، زمینه گسترش و توسعه را برای این قشر مهیا کرد. از سال گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان زیر نظر سازمان لیگ برتر برگزار می‌شود. بر همین اساس به تدریج، برنامه‌های خود را برای اجرایی کردن فعالیت بانوان به صورت حرفه‌ای و همچنین استانداردسازی صحیح به مرحله اجرا می‌رسانیم.

وی افزود: برنامه‌های خود را درباره لیگ بانوان به کمیته صدور مجوز حرفه ای ارائه داده‌ایم تا بتوانیم در این زمینه نیز فعالیتهای مفید و مثمر ثمری داشته باشیم. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با ایتالیا و ژاپن به امضا رسانده ایم قرار است تا در بحث لیگ برتر، دسته یک و فوتبال بانوان همکاری‌های مستمری داشته باشیم و طبق برنامه‌های مدونی که برای رشد و گسترش فوتبال طراحی شده، پیش برویم. معتقدم حضور ژاپن چه در بحث لیگ آقایان و چه در قسمت بانوان بسیار مفید خواهد بود چرا که با استفاده از تجربیات آنها می‌توان زمینه ساز رشد این رشته در لیگ برتر بود.

رئیس سازمان لیگ در پایان گفت: تا حدی که در توانمان است با اجرای دقیق و منسجم از برنامه‌های بانوان حمایت می‌کنیم.

همچنین الهه عرب عامری، نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان گفت: در بخش بانوان کار اجرایی بسیار سخت است. با کمک شما و نگرش مناسبی که در ورزش بانوان داریم، سعی خواهیم کرد موانع را رفع کرده و از این پس شاهد حضور تیم‌های بیشتری در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: از زمانی که در فدراسیون فوتبال مشغول به کار شدم، هدفم رشد و گسترش این رشته و رفع مشکلات و موانع بود. در پی نشست‌ها و مذاکراتی که با مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتم، تجهیزات و امکانات ورزشی را در اختیار گرفتیم تا به باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان اهدا کنیم.

رئیس کمیته بانوان در پایان گفت: از سازمان لیگ برتر خواسته‌ایم در بخش بانوان با باشگاه‌ها به صورت جدی وارد مذاکره شده و باشگاه‌ها را مجاب کند که در بخش بانوان نیز فعالیت داشته و تیمداری کنند. اگر در هر باشگاهی یک تیم بانوان وجود داشته باشد و مشکلات مالی مرتفع شود، می‌توان به آینده فوتبال بانوان امیدوار بود.

در این نشست علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال نیز گفت: در دو محور ورزش بانوان (برگزاری مسابقات لیگ) و جایگاه و ارزش بانوان باید پیش برویم تا این رشته به جایگاه اصلی خود برسد. با توجه به اینکه بخش اجرایی برنامه‌های فدراسیون بر عهده ماست، در راستای سیاست‌هایی که اعمال شده گام برمی‌داریم.

وی در ادامه بیان کرد: برای اینکه مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان به جایگاه مناسبی برسد، باید استانداردها، زیر ساخت‌ها و مقررات را برنامه‌های عملیاتی خود به مرحله اجرا برسانیم. در بحث بودجه نیز باید شرایط به گونه‌ای فراهم شد که تیم‌ها بتوانند به فعالیت‌های خود به صورت مستمر ادامه دهند. اگر موارد فوق وجود نداشته باشد، بدون شک داشتن فعالیت بسیار سخت خواهد بود.

وی در ادامه گفت: زیر ساخت‌ها باید به سمتی پیش برود که به جای ۱۰ و یا ۱۲ تیم، شاهد حضور تعداد بیشتری از تیم‌ها در رقابتهای لیگ برتر باشیم. باید فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم و محدودیت‌های موجود در ورزش را از بین ببریم تا به آنچه که هدفمان است برسیم. اگر فضا در هر عرصه‌ای فراهم شود بدون شک به ایده‌آل های خود خواهیم رسید.

دبیرکل فدراسیون ادامه داد: حدود ۵۰ درصد کشور را بانوان تشکیل می‌دهند. یکی از مهمترین مواردی که باعث رشد می‌شود، استفاده از افرادی به عنوان الگو در ورزش است. مسئولان باید اجازه بدهند بانوان در تمام فعالیتهای خود که منافاتی با اخلاق ندارد، شرکت کنند. حضور بانوان در تمامی عرصه‌ها می‌تواند کار ساز باشد. بانوان می توانند در ورزش به عنوان یک عرصه مهم حضور داشته باشند.

اسدی در پایان گفت: اگر در بحث زیر ساختها، تغییر تفکر، تمرکز زدایی، تفویض اختیار به هیاتهای فوتبال و بودجه محکم گام برداریم به هدف خود که موفقیت ورزش در قسمت بانوان است، خواهیم رسید. ما از هیچ حمایتی برای رشد و موفقیت بانوان دریغ نمی‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.