برنامه به اضافه فوتبال مدتی است که با رویکردی متفاوت مسابقات مختلف را پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدتی است که شبکه سه سیما با رویکردی متفاوت اقدام به پخش مسابقات زنده اروپایی می‌کند. پیش از این یک کارشناس در استودیو حضور پیدا می‌کرد و دقایقی درباره بازی و سیستم دو تیم حرف می‌زد. این کار پیش از بازی، بین دو نیمه و گاهی اوقات در پایان مسابقه انجام می‌شد.

مدتی است که برنامه‌ای با عنوان «به اضافه فوتبال» پخش می‌شود. این برنامه در ابتدا به بررسی و پخش گزیده‌ای از مسابقات لیگ‌های اروپایی می‌پرداخت و بعدها با حضور کارشناسان و مربیان و پخش زنده مسابقات رویکردی متفاوت را در پیش گرفت.

خیلی‌ها اعتقاد دارند مربیان ایرانی دانش زیادی ندارند و نمی‌توانند به خوبی مسابقات لیگ‌های اروپایی را تجزیه و تحلیل کنند، با این حال حضور مربیان جوان در این برنامه با اطلاعاتی که داشتند و هیجانی که برای صحبت کردن و تماشای بهترین مسابقات فوتبال اروپا از خود نشان دادند، ثابت کرد که اگر بستر لازم فراهم باشد آنها می‌توانند پیشرفت کنند.

در این میان علاوه بر چهره‌هایی نظیر دایی، منصوریان، گل‌محمدی و مهدوی‌کیا که وارد جرگه مربیان شده‌اند، نفراتی همانند محسن خلیلی، رضا عنایتی و برخی دیگر که هنوز وارد مربیگری نشده‌اند در این برنامه حضور یافتند و با اطلاعات مناسبی هم صحبت کردند. برخی از این مربیان تاکنون درباره فوتبال خارجی در برنامه زنده تلویزیونی صحبت نکرده بودند و این موضوع برای بینندگان نیز جذابیت داشت. ارتباط زنده پیش از بازی فینال لیگ قهرمانان و گفت‌وگوی زنده با دژاگه هم از نکات جالب دیگر بود.

به طور حتم پرداختن به سوژه‌های جذاب و به‌روز می‌تواند به جذب مخاطبان کمک شایانی کند. یکی از دلایلی که بسیاری از برنامه‌ها پس از مدتی مخاطبان خود را از دست می‌دهند، عدم خلاقیت و رکود است. تولید برنامه‌هایی که دست اندکاران آن وقت می‌گذارند و از چهر‌ه‌های مورد علاقه مردم دعوت به عمل می‌آورند، می‌تواند آن برنامه پس از مدتی به برنامه ثابت بسیاری از افراد تبدیل کند.

آنچه اما مهم است اینکه این روند ادامه یابد و در کنار آن برنامه‌های دیگری هم تهیه شود. حالا که فصل تعطیلی لیگ برتر ایران و مسابقات فوتبال اروپایی است، بهترین فرصت است که مسئولان ورزش سیما اقدام به برنامه‌ریزی برای تولید برنامه‌های جذاب کنند. برنامه «به اضافه فوتبال» می‌تواند الگویی مناسب در این راه باشد که در کنار جذابیت، نگاه آموزشی هم دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.