مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا و چلسی معتقد است لیگ برتر انگلیس می‌تواند الگوی خوبی برای سامان دادن به فدراسیون جهانی فوتبال باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جان‌لوکا ویالی در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» با اشاره به فساد اخیر فدراسیون جهانی فوتبال گفت: فیفا برای خروج از بحرانی که به آن دچار شده می‌تواند از لیگ برتر انگلیس الگوبرداری کند و به نوعی اعتبار و صداقت را به فدراسیون جهانی فوتبال بازگرداند. یکی از رموز موفقیت لیگ برتر انگلیس این است که خیلی پاک است ولی وقتی به فیفا و تورنمنت‌هایی که زیرنظر این نهاد برگزار می‌شود، می‌رسیم این قضیه صدق نمی‌کند.

سب پلاتر سه‌شنبه شب گذشته، درست چهار روز پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی، استعفای خود را اعلام کرد. چهار روز پیش از اعلام تصمیم بلاتر، به درخواست مقامات آمریکایی ۱۴ تن از اعضای ارشد فیفا و رابطین آنها در ارتباط با دریافت و پرداخت رشوه‌های کلان در امور مختلف فوتبالی توسط پلیس زوریخ سوئیس بازداشت و به منظور تحقیقات تکمیلی تحویل مقامات آمریکایی شدند.

بازیکن و سرمربی پیشین تیم فوتبال چلسی تصریح کرد: در مورد فیفا این حس وجود دارد که همه چیز واضح و شفاف نیست و پول‌های کلانی که در آن رد و بدل می‌شود دست‌هایی را آلوده می‌کند. به عقیده من فردی باید ریاست فیفا را بر عهده بگیرد که بتواند اعتبار از دست‌رفته فیفا را بازگرداند و البته میل به انجام این کار داشته باشد.

درباره فساد فیفا هر روز پرونده‌ای جدید رو می‌شود، از ۱۵۰ میلیون دلاری که در این بین به عنوان رشوه در امور مختلف بین اعضای ارشد این نهاد رد و بدل شده، تا ادعای پرداخت رشوه ۱۰ میلیون دلاری از سوی مقامات آفریقای جنوبی برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ و حق‌السکوتی که فیفا به اتحادیه فوتبال ایرلندجنوبی برای منصرف کردن این کشور از شکایت علیه یک ناداوری (خطای هند تیری آنری در دیدار فرانسه - ایرلند در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰) پرداخته بود!

شبکه خبری «بی‌بی‌سی» امروز (چهارشنبه) بدون اشاره به منبع خبری خود گزارش داد، رئیس جدید فیفا احتمالاً در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۵ آذر ۹۴) در کنگره اضطراری فیفا در زوریخ سوئیس، مقر این نهاد انتخاب خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.