رئیس فدراسیون اسکی پس از نشست با وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشحالم که وزیر ورزش و جوانان در کنار سایر رشته های ورزشی، نگاه ویژه ای به اسکی دارد و حمایتهای او ما را به ادامه کار امیدوار می کند.

ناصر طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست روز دوشنبه این فدراسیون با وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: روز گذشته در جلسه ای با حضور وزیر ورزش و جوانان در خصوص مسائل مختلف اسکی، ساختار فدراسیون، مشکلات موجود و پیشنهادهای فدراسیون صحبت شد که گودرزی مثل همیشه با دقت سخنان ما را شنید و از پیشنهادهای فدراسیون استقبال کرد.

وی با اشاره به احداث آکادمی و کمپ تیم های ملی عنوان کرد: در جلسه اخیر در خصوص طرح آکادمی و کمپ تیم های ملی که چندی پیش از طرف فدراسیون اسکی مطرح و با موافقت وزیر ورزش و جوانان روبه رو شد نیز صحبت شد. گودرزی با توجه به آگاهی و شناختش از ورزش و لزوم ایجاد بستر و زیرساختهای موجود دستور داد تا پیگیری این موضوع از طرف فدراسیون اسکی و زیر نظارت و حمایت وزارت ورزش و جوانان صورت گیرد.

وی افزود: اینکه بتوانیم برای نخستین بار آکادمی اسکی کشور را راه اندازی کنیم موفقیت بزرگی است که نتیجه آن را در سال های آتی با رشد و پرورش نیروها و استعدادهای جوان خواهیم دید. آکادمی و کمپ تیم های ملی باهدف ایجاد بستر های مناسب استعداد یابی، تسهیل حضور برابر بانوان و آقایان، سرویس دهی به استانهای کشور به منظور برگزاری اردوهای متمرکز ، میزبانی مسابقات بین المللی جهت کسب سهمیه و جمع آوری امتیازات ورودی توسط ورزشکاران تیمهای ملی و جذب توریست ورزشی راه اندازی خواهد شد.

پیشنهاد تشکیل فدراسیون غرب آسیا و آسیای میانه

ناصر طالبی از ارائه یک پیشنهاد ویژه به وزیر ورزش و جوانان و موافقت اولیه وی خبر داد و گفت: در این جلسه با اشاره به پتانسیل بالای اسکی ایران و غنی بودن از لحاظ پیست های اسکی و زیرساخت های موجود پیشنهاد تشکیل فدراسون غرب آسیا و آسیای میانه را به گودرزی ارائه کردیم. با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و انتخاب گزینه های دارای نفوذ و راتباط خوب با مسئولان ورزش آسیا می توانیم اسکی ایران را به قطب مدیریتی و تصمیم گیرنده در آسیا تبدیل کنیم چرا که این ظرفیت را داریم.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر خود با سفیر سوئیس (کشور دارای موقعیت برتر دراسکی جهان و و مرکز نمایندگان فدراسیون جهانی (FIS) )اظهار کرد: فدراسیون اسکی در راستای اجرای سیاست‌های کلان وزارت ورزش و کشور که بخش مهمی از آن تعامل با سایر کشورها برای رشد و توسعه ورزش است جلسه ای با سفیر سوئیس داشت که گزارش آن به صورت کامل در اختیار وزیر محترم قرار گرفت. ما علاقه مندی سفیر سوئیس برای ملاقات با وزیر ورزش و جوانان را به اطلاع ایشان رساندیم و وزیر هم از این تعاملات مثبت و سازنده استقبال کرد. 

صدور مجوز ترخیص تجهیزات دراسیون جهانی اسکی از طرف وزارت ورزش و جوانان

رئیس فدراسیون اسکی همچنین در خصوص محموله در گمرک مانده فدراسیون جهانی اسکی به ایران گفت: این محموله که حاوی تجهیزات مسابقات و پیست های اسکی است و از طرف فدراسیون جهانی اسکی به ایران اهدا شده با دستور و مجوز وزارت ورزش و جوانان از گمرک ترخیص می شود.

وی در پایان با تشکر از حمایت های وزارت ورزش و جوانان از رشته زمستانی اسکی عنوان کرد: وزیر ورزش و جوانان و سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در همین مدت حضور خود در وزارت خانه به اثبات رساندند که نگاهی متوازن به همه رشته های ورزشی دارند و هرگاه ما در اسکی پیشنهادی داشتیم با استقبال وزارتخانه مواجه شد. همین حمایتها و نگاه ویژه ما را به آینده کار امیدوار می کند. اسکی ایران دارای پتانسیل بالایی در سطح آسیا و حتی جهان است که با لطف خدا،سرمایه گذاری، برنامه ریزی،مدیریت و استمرار این حمایت ها روزهای خوبی در انتظار ان ورزش خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.