هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس برای لیورپول به هیچ وجه خوب نبود. آنها در ورزشگاه خانگی استوک سیتی با نتیجه عجیب ۶ بر یک مغلوب شدند تا یکی از بدترین شکست‌های تاریخ باشگاه را ثبت کنند. حتی پیش از این شکست تحقیرآمیز سوال های بسیار جدی در مورد آینده برندان راجرز در باشگاه لیورپول وجود داشت.

به گزارش ایسنا، سرمربی پیشین سوانزی سیتی سقوط آزادی را تجربه می کند که مالکان لیورپول یعنی گروه ورزشی فن وی نیز باید به شکلی جدی تر از گذشته به یافتن جانشینی برای او فکر کنند. در حالی که باشگاه در ماه های اخیر همواره تلاش می کرد قضیه اخراج راجرز که توسط رسانه های انگلیسی استارت زده شده بود را مساله ای بی اهمیت جلوه دهد اما اعضای هیات رییسه باشگاه نظر دیگری در این زمینه دارند.

مالکان قرار است فصلی که گذشت را ارزیابی کنند تا برای ادامه همکاری با راجرز تصمیم بگیرند. سرمربی کنونی لیورپول هم در جلسه ای با مایک گوردون، رییس گروه فن وی دیدار کند تا از برنامه هایش برای بازگرداندن لیورپول به روزهای خوبش صحبت کند. سوال اصلی این است که چرا لیورپول با هدایت راجرز به این روز افتاده است.

سال ۲۰۱۲ بود که کنی دالگلیش، سرمربی وقت لیورپول نیز با همین شرایط رو به رو شد و اعلام کرد سران باشگاه تصمیم گرفتند تغییراتی در این باشگاه ایجاد کنند. دالگلیش اخراج شد تا شرایط باشگاه نیز پس از دوران حضور راجرز به وضع کنونی دچار شود. لیورپول در روز آخر لیگ برتر انگلیس در فصل ۱۵-۲۰۱۴ به سختی از استوک سیتی شکست خورد تا کارش را با کسب رتبه ششم به پایان برساند. آنها ۲۵ امتیاز کمتر از چلسی که توانست جام قهرمانی را به دست آورد جمع آوری کردند. این اتفاق ها درست یک سال پس از آن رخ داد که راجرز به همراه لیورپول در حال کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر جزیره بود.

«خجالت آور است. اگر سران باشگاه از من بخواهند که لیورپول را ترک کنم، این کار را انجام می دهم.» راجرز پس از شکست مقابل استوک سیتی این حرف ها را زد تا خودش نیز ادامه حضورش در آنفیلد را با تردیدهای زیادی رو به رو کند.

پس از آنکه لوییس سوارس، مهاجم اروگوئه ای لیورپول در تابستان گذشته این تیم را ترک کرد و راهی بارسلونا شد، هیچ کس از لک لک ها انتظار قهرمانی در این فصل را نداشت. در هر حال اما بسیاری امیدوار بودند قرمزها بتوانند حداقل جایی در بین چهار تیم بالای جدول برای خودشان دست و پا کنند تا در لیگ قهرمانان اروپای سال آینده حضور داشته باشند که این امر نیز محقق نشد.

اکنون همه می دانند راجرز به حداقل انتظارهایی که از او وجود داشته نیز نرسیده است. او اما مربی مغروری است و در بیشتر کنفرانس های خبری اش از نبود امکانات و نداشتن بازیکنان گله کرده است. این مربی ۴۲ ساله تا پیش از ژانویه هرگز نتوانسته بود نتیجه های درخور توجهی با لیورپول کسب کند. همان زمان بود که زمزمه های اخراج او نیز به گوش می رسید و سران باشگاه به صورت جدی به آینده او در باشگاه فکر می کردند. شاید بسیاری فکر می کردند پس از آن که لیورپول در فصل گذشته به دنبال قهرمانی بود، نباید آن قدر زود در مورد راجرز قضاوت کرد. باید به او زمان بیشتری داد و او را در بن بستی که قرار گرفته است، رها نکرد.

نمی توان تمام تقصیرها برای خریدهای بد لیورپول در تابستان گذشته را به گردن راجرز انداخت. سران باشگاه ۱۶۱ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید هزینه کردند. فروش سوارس سود فراوانی به حساب بانکی باشگاه واریز کرد اما بازیکنانی که خریدند به هیچ وجه کیفیت لازم را نداشتند و تعدادی حتی در سطح نام باشگاهی چون لیورپول نبودند. باید به خاطر خرید ادم لالانا و دژان لاورن و پیشرفتی که در لیورپول داشتند به راجرز تبریک گفت. لیورپول بازیکنان بدی در اختیار ندارد. دنیل استاریج، ماریو بالوتلی، فیلیپه کوتینیو و ریکی لمبرت. همه اینها اما در طول فصل تنها هفت گل برای قرمزها به ثمر رساندند. باید به راجرز تبریک گفت که با وجود فروش سوارس، آسیب دیدگی های طولانی مدت استاریج و حاشیه های تمام نشدنی بالوتلی باز هم این تیم را به رده ششم رسانده است اما خب، نمی توان انتظار هواداران و سران باشگاه را پایین تر از حد معمول آورد.

دو ماه پایانی لیورپول در لیگ برتر انگلیس افتضاح بود. شکست نیمه نهایی جام حذفی مقابل استون ویلا و حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی و نرسیدن به رقابت های اروپایی در فصل آینده. اینها چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. شاید اکنون بتوان به بازیکن جوانی مانند رحیم استرلینگ حق داد که نخواهد قراردادش را با لیورپول تمدید کند. شاید او نمی خواهد مانند استیون جرارد تمام عمرش را در لیورپول بگذراند و در لیگ برتر انگلیس عنوان قهرمانی را کسب نکند.

درخواست استرلینگ برای خروج از آنفیلد البته ابرهای تیره را روی ورزشگاه آنفیلد انداخته است. راجرز خودش را روی خط اخراج می بیند و هرگز هم نتوانست در طول فصل ایده هایی که در سرش بود را برای بازیکنان تفسیر کند تا آن طور که دوست دارد، تیمش در زمین نمایش درخور توجهی ارائه کند.

راجرز اخراج شود، گزینه های جانشینی او کم نیستند. یورگن کلوپ بهترین گزینه است. او بوروسیا دورتموند را در پایان فصل ترک می کند و کیست که نداند او در زیگنال ایدونا پارک چه کارهای بزرگی انجام داده است. نتیجه گرفتن با تیمی مانند لیورپول هم نمی تواند برای او سخت باشد زیرا او با بازیکنان کم تجربه تر و ناشناخته تر دورتموند نتیجه های خوبی گرفته است. سرنوشت کارلو آنچلوتی در رئال مادرید هم مشخص شده است. او با آن همه هزینه ای که برای تیم انجام شده است، فصل را بدون کسب جام به پایان برد. همه می دانند که در رئال همه به فتح جام نسبت به هر چیز دیگری بیشتر اهمیت می دهند هرچند آنچلوتی فصل گذشته دهمین قهرمانی این تیم در اروپا را پس از ۱۲ سال ناکامی کسب کرده باشد. به نظر می رسد اگر یک مربی با تجربه که کارنامه خوبی هم داشته باشد حتی کمترین علاقه ای هم از خود برای حضور در آنفیلد از خودش نشان دهد، سران باشگاه لیورپول بدون شک راجرز را اخراج خواهند کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.