شیخ احمد الفهد الصباح رییس انجمن کمیته ملی المپیک (ANOC)، از ماریوس ویزر رییس اسپورت آکورد سوال کرد که چگونه بودجه مالی اسپورت آکورد و فدراسیون جودو تقسیم می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که شیخ احمد برای مقابله به مثل به نفع IOC همچنین سوالی را از ماریوس ویزر پرسیده است. ویزر در انتقادات خود به IOC اعلام کرده بود که این کمیته باید در رابطه با تقسیم بودجه شفاف‌تر عمل کند.

شیخ احمد پیش از این بر تعهد کامل ANOC به باخ و IOC تاکید کرده بود. او اعلام کرده بود که نظرات ANOC از نظرات و عقیده‌های ویزر فاصله دارد.

او درباره جنبش المپیک افزود: جنبش المپیک زمانی که اتحاد وجود داشته باشد، قوی‌تر است. در خانواده المپیک افراد مختلفی حضور دارند اما باید تحت رهبری IOC همه با هم همکاری کنند تا بهترین فضا برای فعالیت ورزشکاران فراهم شود. در سال ۲۰۱۴، IOC پروسه مشاوره را در پیش گرفت و از تمامی اعضا درخواست کرد تا ایده‌ها و نظرات خود را برای آینده جنبش المپیک اعلام کنند.

رئیس شورای المپیک آسیا ادامه داد: اکنون باید مشکلات شخصی را کنار بگذاریم و بر روی تحقق برنامه‌ سال ۲۰۲۰ تمرکز کنیم. من می‌خواهم از آقای ویزر بپرسم که چگونه اسپورت آکورد درآمدهای خود را با فدراسیون‌های بین‌المللی تقسیم می‌کند؟ همچنین می‌خواهم بدانم که فدراسیون جودو چگونه درآمد خود را بین فدراسیون‌های ملی تقسیم می‌کند. بنابراین سازمان‌ها می‌توانند از یکدیگر یاد بگیرند که باید چگونه عمل کنند. NOC ها و فدراسیون‌های جهانی از یک ساختار تبعیت می‌کنند بنابراین بهتر است با یکدیگر همکاری کنند.

ویزر در صحبت‌های خود اعلام کرده بود که IOC شفاف عمل نمی‌کند و برنامه‌هایش سودی برای ورزش و ورزشکاران ندارد. بسیاری از فدراسیون‌های جهانی در اعتراض به صحبت‌های ویزر، اسپورت آکورد را تحریم کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.