سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: پرسپولیس از لحاظ مهره تیم ضعیفی نیست و ضعف این تیم در کناره‌هاست.

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص حضورش در تمرین تیم ملی اظهار داشت: قبل از اتمام بازی‌های لیگ با افشین پیروانی هماهنگ کردم تا با توجه به تعطیلی مسابقات در تمرینات تیم ملی شرکت کنم. در اینجا جا دارد از او تشکر کنم که مقدمات حضورم در اردوی تیم ملی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: واقعاً اتفاق خوبی است که یک فوتبالی که خودش سال‌ها به عنوان بازیکن در تیم ملی بوده و در تیم بزرگی مثل پرسپولیس مربیگری کرده است در حال حاضر به عنوان مدیر تیم ملی انتخاب شده است. این کار باید زودتر از اینها اتفاق می‌افتاد.

سرمربی تیم صبای قم درباره تمرینات کارلوس کی‌روش یادآور شد: تمرین روز سه‌شنبه ملی‌پوشان تقریباً سبک بود اما متنوع و با نشاط برگزار شد. به نظر من مربیان جوانی مثل من به جای اینکه کلی هزینه کنند تا به کشورهای دیگر رفته و در تمرینات تیم‌های بزرگ شرکت کنند، بهتر است در تمرینات تیم ملی حاضر شوند. پیش از این هم گفته‌ام که کارلوس کی‌روش مربی بزرگی است و حیف است که او در ایران باشد و ما نتوانیم از تجربیات و داشته‌هایش بهره‌مند شویم.

تارتار درباره شکست پرسپولیس مقابل الهلال عربستان نیز خاطرنشان کرد: نیمه اول این بازی را به طور گذرا دیدم اما در نیمه دوم با دقت نظاره‌گر بازی شدم. باید بگویم که پرسپولیس در این بازی خوب ظاهر نشد. البته قبل از بازی هم گفته بودم که با توجه به جو وحشناک ورزشگاه ملک فهد و هوای شرجی عربستان، پرسپولیس کار سختی دارد. از طرفی هم الهلال واقعاً از هر نظر تیم سرتری نسبت به پرسپولیس بود.

وی با تأکید بر اینکه بازیکنان پرسپولیس با استرس زیادی بازی را شروع کردند، عنوان کرد: مربیان پرسپولیس از همان ابتدای کار احتیاط را در دستور کار قرار دادند و کاملاً مشخص بود بازیکنان از نظر روحی و روانی خوب آماده بازی نشده بودند و اعتمادبه‌نفس‌شان خیلی پایین بود. تیمی که قرار است محتاط کار کند باید در مالکیت توپ موفق باشد تا بتواند از این طریق فشار را از روی خود بردارد اما پرسپولیس در مالکیت توپ اصلاً خوب عمل نکرد و کاملاً اسیر حریف خود شده بود.

سرمربی صبای قم در مورد اینکه گفته می‌شود پرسپولیس با رسیدن تا این مرحله باید به خود افتخار کند، گفت: با توجه به مشکلاتی که پرسپولیس با آن مواجه بود این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بد عمل نکرد اما اینکه بگوییم رسیدن تا این مرحله برای پرسپولیس افتخار محسوب می‌شود، حرف خوبی نیست. پرسپولیس تیم بزرگ و باسابقه‌ای است و اگر عوامل این باشگاه درست عمل کنند پرسپولیس هر سال برای قهرمانی آسیا خواهد جنگید.

تارتار با بیان اینکه به پرسپولیس تعصب خاصی دارد و دلش برای این تیم می‌سوزد، گفت: اگر بخواهم به مسائل فنی پرسپولیس ورود کنم باید بگویم که این تیم از لحاظ مهره بد نیست و بازیکنان خوبی در خط دروازه، دفاع میانی، خط هافبک و حمله دارد اما نقطه ضعف این تیم در کناره‌هاست. اگر مربیان پرسپولیس برای فصل بعد بازیکنان با کیفیتی در کناره‌ها جذب کرده و نیمکت خود را نیز تقویت کنند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهند بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.