رئیس اتحادیه فوتبال هلند از کاندیداتوری ریاست فیفا کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که تنها هشت روز تا انتخابات ریاست فیفا که در تاریخ ۲۹ می ۲۰۱۵ (۸ خرداد ۹۴) برگزار خواهد شد، باقی مانده است, میشل فن‌پراگ به نفع شاهزاده علی‌ بن حسین از کاندیداتوری ریاست دور بعدی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) کنار کشید. رئیس اتحادیه فوتبال هلند امروز (پنجشنبه) با حضور در کنفرانس خبری تصمیمش برای کناره‌گیری از رقابت برای احراز این پست را اعلام کرد.

گفته می‌شود فن‌پراگ برای اینکه سپ بلاتر، رئیس کنونی فیفا که در بین هواداران فوتبال به خاطر دادن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر محبوببیت چندانی ندارد، در پستش ابقا نشود به نفع کاندیدای اردنی تصمیم به کناره‌گیری گرفته است.

بر خلاف جوی که علیه بلاتر ۷۸ ساله به راه افتاده انتظار می‌رود او در پستش ابقا شود مگر اینکه در این یک هفته باقی‌مانده اتفاق خاصی بیفتد. با وجود اینکه رئیس اتحادیه هلند به نفع شاهزاده علی‌ بن حسین کنار کشیده ولی به نظر می‌رسد که رأی این کاندیدای اردنی برای شکست بلاتر کافی  نیست در ضمن برخی از اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال در نظر دارند به لوئیز فیگو، دیگر کاندایدای احراز این پست رأی بدهند.

بلاتر از سال ۱۹۹۸ تاکنون بر صندلی ریاست فیفا تکیه زده است و قول داده در صورت انتخاب شدن این آخرین دوره (پنجمین دوره) حضور او در این پست است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.