بایرن فردا شب باید مقابل بارسا در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان به میدان برود ولی رسانه های آلمان همچنان بازخوردهای شکست سنگین بازی رفت را دنبال می کنند و تعجبی ندارد که دو چهره همیشه منتقد بایرن دائم در کانون توجه باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، لوتار ماتیوس و فرانتس بکن باوئر میهمانان برنامه دیشب شبکه اسکای برای تحلیل بازیهای این هفته بوندس لیگا بودند ولی این دو میهمان ترجیح دادند با توجه به شکست خانگی بایرن مقابل اگسبورگ باز هم به این تیم بپردازند.

این بهترین موقعیت برای این دو چهره سرشناس بود تا به صراحت از گواردیولا انتقاد کنند و برای چندمین بار در هفته اخیر در یکی از پربیننده ترین برنامه های ورزشی آلمان  ایده ها و شیوه کار او را زیر سوال ببرند.

ماتیوس درباره ماریو گوتسه گفت :«او در دورتموند شکل دیگری فوتبال بازی می کرد ؛ بازیکنی با انگیزه ، خلاق و تحرک زیاد . اما در بایرن تجربه مشابهی نداشته والبته اولین بازیکنی هم نیست که به این سرنوشت دچار می شود. مربی هنوز پست مناسبی برای او پیدا نکرده و شاید گوتسه صددرصد مقصر افت فاحشش نباشد. »

کاپیتان سابق تیم ملی آلمان درباره گواردیولا و ارتباط او با بازیکنانش گفت :«به نظرم او از عملکرد تیم راضی نیست ولی در عین حال نمی تواند مثل گذشته بروی بازیکنانش تاثیر گذار باشد. به نظرم او یک روز با تمجید از بازیکنی او را یکی از ستاره ها معرفی می کند ولی سه روز بعد همان بازیکن را ۹۰ دقیقه روی نیمکت می نشاند ! بازیکن حق دارد بخاطر نیمکت نشینی دربازی حساس سردرگم شود و یا حتی از مربی سوال کند. بازیکن در تمرینات عالی بوده ، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان به رسانه ها معرفی شده ولی در بازی مهم به میدان نمی آید. من این مسئله را درک نمی کنم!!» اشاره ماتیوس به نیمکت نشینی های گوتسه در یک ماه گذشته است که قبلا از سوی گواردیولا "مسی بایرن" لقب گرفته بود.

اما بکن باوئر مدیر افتخاری بایرن ضمن استفاده از جملات مثبت همیشگی درمورد عملکرد کلی گواردیولا انتقاداتی را نسبت به او مطرح کرد تا مشخص شود جایگاه پپ در تیم واقعا متزلزل شده و مورد حمایت همه چهره های مطرح باشگاه نیست. قیصر درباره مربی اسپانیایی بایرن گفت :«پپ گواردیولا عملکرد خوبی در تیم داشته و تیم زیر نظر او متفاوت بازی می کند . او چهره تازه ای به تیم داده و شاید مقابل بارسا به تیم کامل و بدون مصدوم نیاز داشت . او بازی با دورتموند در نیمه نهایی را نه تنها از دست داد بلکه با مصدومیت روبن ، شانس بازی از این بازیکن مقابل بارسا گرفته شد. بایرن از همان ابتدا در بوندس لیگا تیم برتر جدول بود و همیشه در صدر قرار داشت . ولی تیم در تعطیلات زمستانی کاملا از فرم خارج شد .

 من نمی دانم برای تیم چه اتفاقی رخ داد و چرا نظارتی بر این قضیه نبود. در همان تعطیلات تشخیص داده شد ما به دو بازیکن -شکیری و هویبرگ - نیازی نداریم و اجازه دادیم از تیم جدا شوند درحالیکه هر دو نفر آنها بازیکنان ذخیره خیلی خوبی بودند و در نیم فصل اول هر زمان به زمین آمدند شرایط بازی را عوض کردند. اگر این دو بازیکن مقابل بارسا در دسترس بودند ، شاید نتیجه به گونه دیگری رقم می خورد. ما از اولین بازی برگشت مقابل ولفسبورگ و باخت در آن بازی ، در مسیر بدی قرار گرفتیم و نتوانستیم به روزهای خوب نیم فصل اول برگردیم.

مقابل بارسا من از دیدن سه مدافع شوکه شدم . واقعا حرکت خطرناکی بود . البته متوجه شدم گواردیولا می خواهد با کمک رافینیا در سمت چپ نفوذهای مسی را خنثی کند ولی در این کار  موفق  نبود و بعد از خوردن گل اول نظم دفاعی تیم از بین رفت. »  

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.