تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و دورتموند در مرحله نیمه نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های آلمان برابر هم قرار گرفتند که تیم دورتموند در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داد و به فینال راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله نیمه نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های آلمان با برگزاری دیدار تیم‌های بایرن مونیخ و دورتموند در ورزشگاه آلیانس آره‌نا پی گرفته شد که در ضربات پنالتی تیم دورتموند ۳ بر یک حریف خود را شکست داد و به فینال رسید. بدین ترتیب بایرن مونیخ که قصد داشت هر سه جام ممکن را در این فصل کسب کند یکی از آنها را از دست داد.

نیمه اول این بازی با برتری تیم بایرن مونیخ خاتمه یافت. این تیم که بازی بهتری را نسبت به حریف ارایه کرده بود با حمایت هوادارانش با تک گل دقیقه ۳۰ رابرت لواندوفسکی از دورتموند پیش افتاد. در نیمه دوم هم این بایرن بود که میدانداری می کرد تا اینکه در دقیقه ۷۵ پیر امریک اوبامیانگ روی معدود حملات دورتموند توپ را از خط دروازه بایرن عبور داد.

بعد از آن جریان بازی تغییر کرد و دورتموند کاملا بازی را تحت کنترل خود قرار داد تا جایی که مخیتاریان و رویس چندین بار دیگر تا فروپاشی مجدد دروازه بایرن پیش رفتند. در اواخر بازی نیز آرین روبن که در ترکیب بایرن قرار گرفته بود بار دیگر به خاطر مصدومیت به بیرون رفت و با ناراحتی فراوان راهی رختکن شد. جدال دو تیم در نهایت به وقت اضافه کشیده شد. در وقت‌های اضافه نیز بازی دو تیم کاملا برابر پی گرفته شد و توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا سرنوشت این بازی در ضربات پنالتی تعیین شود.

در این ضربات تیم دورتموند با حساب ۲ بر صفر و در مجموع ۳ بر یک از سد بایرن گذشت. اتفاق عجیب ضربات پنالتی این بود که دو فیلیپ لام و ژابی آلونسو دو ضربه اول را به شکلی عجیب سر خردند و توپ خود را به بالای دروازده زدند. پس از آن ماریو گوتزه هم توپ خود را به دستان لنگراک کوبید و سپس نوبت به مانوئل نویر رسید تا ضربه خود را به تیر افقی دروزاه بکوبد تا بدین ترتیب دورتموند راهی فینال شود و پپ گواردیولا که دوست داشت در این فصل سه گانه‌ای را با بایرن تجربه کند یکی از جام ها را از دست بدهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.