سرمربی استقلال می‌گوید مسئولیت نتایج استقلال با اوست و هیات مدیره و مدیرعامل این باشگاه هیچ کم و کسری برای او نگذاشتند.
به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز تیمش درباره آخرین وضعیت آبی‌پوشان پایتخت گفت: خوشبختانه تمرین‌هایمان را آغاز کرده‌ایم و بازیکنان باانگیزه کافی در تمرین حاضر هستند.

وی درباره حضور خسرو حیدری در این تمرین بیان کرد: حیدری تا الان مصدوم بوده و تازه امروز به جمع ما اضافه شده است. سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا با حیدری در ابتدای تمرین با عصبانیت صحبت کرده عنوان کرد: من اصلا با عصبانیت با حیدری صحبت نکردم اصلا چرا باید چنین کاری را بکنم؟

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که افشارزاده گفته همه خواسته‌های او را برآورده کرده و نظر او در این باره چیست اظهار کرد: افشارزاده راست می‌گوید ما هرچه می‌خواستیم را او انجام داده است. من صراحتا می‌گویم که مسئولیت نتایج با من است و هیات مدیره و مدیرعامل استقلال هیچ کم و کسری برای من نگذاشتند.

او درباره شانس قهرمانی تیمش افزود: ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم. توکل‌مان به خداست.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افشارزاده گفته که دریافتی‌های خوبی را استقلالی‌ها داشتند اظهار کرد: پول که داده‌اند اما باید دید چقدر داده‌اند. ببینید که چقدر مطالبه از سال گذشته وجود داشته و چقدر از این مطالبات پرداخت شده است. مثلا کریم بوستانی ۴۰۰ میلیون تومان طلب دارد اما حتی ۳۰۰ میلیون هم دریافت نکرده است. بگذارید ۴ بازی پیش‌روی استقلال تمام شود تا در این باره صحبت کنم. من بعد از حذف تیمم در جام ملت‌ها، صراحتا مسئولیت نتایج تیم ملی را قبول کردم و الان هم اعلام می‌کنم که نتایج تیم گردن من است و توپ را به زمین کسی نمی‌اندازم. ما هرچه می‌خواستیم هیات مدیره و مدیرعامل استقلال برایمان تهیه کردند و این صحبت من کنایه نیست.

امیر قلعه‌نویی در ادامه اظهاراتش بر خلاف صحبت‌های ابتدایی که مطرح کرد، از عدم جذب مسلمان و کاوه رضایی صحبت کرد و افزود: به هر حال در لیست ما در نیم فصل کاوه رضایی و محسن مسلمان حضور داشتند اما همان طور که گفتم اجازه دهید تا لیگ تمام شود و در این باره صحبت کنم. من یک نکته بگویم و آن اینکه خود شما می‌دانید چه تیم اول جدولی و چه تیم ته جدولی در تعطیلات به اردو رفتند. آیا این مسئله چیز عجیبی است یا این خیلی خواسته بالایی بوده که ما داشته‌ایم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به جلسه بهرام افشارزاده با حسن روشن و چند منتقد او در استقلال چیست گفت: سوال بعدی.

وی درباره خصوصی‌سازی استقلال بیان کرد: یکی از علت‌های مشکلات فعلی ما همین بحث خصوصی‌سازی است. کاش آقای افشارزاده به این مسئله اشاره می‌کردند و من تعجب می‌کنم از فردی که ۵۰ سال سابقه مدیریتی ورزش دارد و به چنین چیزی توجه نکرده است. تا جایی که من می‌دانم اسپانسر استقلال ظاهرا در اواسط فصل با اعلام اینکه باشگاه تکلیفش روشن نیست و چرا من باید پول بدهم، از ادامه کار سر باز زده، همین مسئله به ما آسیب زده است. ما نفت مسجد سلیمان را که بردیم به صدر جدول آمدیم. بروید و بپرسید که چه پاداشی به ما آن زمان دادند. بازیکنان می‌گویند ما نهایتا ۵۰ درصد پول‌مان را گرفته‌ایم حالا ۴ بازی بیشتر نمانده و قرار است اردیبهشت ماه هم باشگاه واگذار شود. آن‌ها پیش خودشان می‌گویند بگذار مدارا کنیم با این وضعیت تا ببینیم در نهایت چه می‌شود. تیم‌های دیگر درجا به بازیکنان‌شان پاداش می‌دهند اما اینجا ما فقط یک بار بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان پاداش دادیم که آن را هم من از رفیقم ۴۰ سکه گرفتم و به بازیکنان دادم. یکی از ضرباتی که ما در این فصل خوردیم بلاتکلیفی ما بود

قلعه‌نویی در ادامه افزود: آمده‌اند شب عید ۱۵ میلیون تومان به بازیکنان داده‌اند. آیا این رقم زیادی بوده؟ مثلا کریم بوستانی که ۴۰۰ میلیون طلب دارد، واقعا ۱۵ میلیون پولی که گرفته خیلی رقم زیادی است؟ با همه این حرف‌ها من تمام نتایج را بر عهده می‌گیرم اما می‌گویم این صحبت‌ها واقعا جالب نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: اعتقاد دارم طرح خامی برای واگذاری پیش‌بینی شده است. اگر یک بانک بخواهد جلو بیاید و باشگاه را بگیرد، شاید ایین‌نامه‌اش اجازه ندهد که این کار را انجام دهد. یک فرد خصوصی هم وارد شود، یک عده می‌روند تا ته پدربزرگ طرف را درمی‌آورند و می‌گویند این پول را از کجا آورده‌ای؟ طرح خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس ۴-۵ ماه از ما زمان گرفت اما یک سوال دارم اما اینکه کی خصوصی‌سازی در ایران موفق بوده است. هدایتی موفق بوده یا برادران شفیع‌زاده که خودم شاهد بودم ۲۰-۳۰ میلیارد هزینه می‌کردند اما چون بستر آماده نبود موفق نمی‌شدند. در فوتبال دنیا ۸۰ درصد درآمدهای یک باشگاه مربوط به پخش تلویزیونی است. طرح اسلامیان برای سپاهان بهترین طرح بود و باید همان را در استقلال و پرسپولیس پیاده می‌کردند چرا که این دو تیم در سال جاری واقعا مظلوم واقع شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به بازیکنان دو رگه در تیم ملی چیست اظهار کرد: به نظرم بهتر است در این باره صحبت نکنیم اما من هم در زمان خودم به دنبال این بازیکنان بودم از جمله همین اشکان دژاگه که با دکتر ناظمی پیش پدرش رفتیم اما او گفت که فرزندش علاقه‌ای ندارد که برای ایران بازی کند و از تجربه فریدون زندی صحبت کرد. با این حال از نظر من این مسئله ایرادی ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پایان در پاسخ به این سوال که برخی از این دورگه‌ها مثل نظری از فوتبال ایران محو شده‌اند عنوان کرد: به هر حال هر مربی سلیقه‌ای دارد و بر اساس آن تیمش را می‌چیند. نباید به این مسئله خرده بگیریم. خود ما بعضی وقت‌ها بازیکنی را در لیست می‌گذاریم اما در روز بازی فکر می‌کنیم به تاکتیک آن روز نمی‌خورد یا از فرمش خارج شده و او را بازی نمی‌دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.