رئیس کنونی فیفا در جریان سفرهای پروپاگاندایی یا آوازه‌گرانه خود به حوزه کونکاکاف سفر کرد و در جریان آن، وعده افزایش سهمیه این منطقه را در جام بیست‌ویکم داد.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فیفا، سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا دیشب در مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آمریکای مرکزی اظهار داشت که برنامه‌هایی دارد تا سهمیه حوزه فوتبالی آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب را برای حضور در جام‌جهانی، یک مورد افزایش دهد (این ناحیه اکنون سه سهمیه دارد).

بلاتر در این رابطه تاکید کرد: فوتبال در حوزه کونکاکاف، از سطح بالایی برخوردار است و باید جایگاه بیشتر و گسترده‌تری در بالاترین سطح از آوردگاه‌های فوتبال در سطح جهان داشته باشد.

در جام قبلی (جام بیستم یا ۲۰۱۴)، تیم‌های ملی ایالات متحده، کاستاریکا و هندوراس به طور مستقیم و مکزیک به طور غیر مستقیم (پلی‌آف مقابل زلاندنو) مجوز حضور یافتند.

بلاتر که در هشتاد سالگی‌اش است، سخت می‌کوشد تا نظر رؤسای فدراسیون‌ها را جلب کند تا برای پنجمین‌ بار به ریاست فیفا برگزیده شود. او در این راه، پرنس علی اردنی، فیگو پرتغالی و فان‌پراگ هلندی را در مقابل خود دارد. اقدامات بلاتر از سوی رقیبانش به پروپاگاندا یا آوازه‌گری معرفی شدند.

کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب (بیشتر با سرواژه کونکاکاف شناخته می‌شود)، مسئول برگزاری مسابقات فوتبال در منطقه آمریکای‌مرکزی و شمالی و حوزه دریای کارائیب است. این سازمان در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد و ۴۰ عضو هم دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.