هفته بیستم لیگ دسته فوتبال روز دوشنبه در حالی برگزار می‌شود که صدرنشینان و قعرنشینان هر دو گروه به مصاف هم می روند.
به گزارش ایسنا، لیگ دسته یک فوتبال ایران در حالی به پایان خود می رسد که در هر دو گروه «الف» و «ب» تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر و سقوط کننده به دسته دو به طور کامل مشخص نشده است و اوج هیجان را می توان در سه هفته پایانی لیگ جستجو کرد.

هفته بیستم دسته با برگزاری ۱۱ بازی به طور همزمان از ساعت ۱۶:۳۰ به پایان می رسد.

بدون شک مهم‌ترین دیدار این هفته از گروه «الف»، تقابل مس و شهرداری اردبیل است که در کرمان برگزار می‌شود. این دو تیم که به نوعی فولاد اهواز را دست ‌نیافتنی‌تر از گذشته می‌بینند، امید زیادی برای رسیدن به رتبه دوم جدول دارند. شاگردان اکبر میثاقیان که هفته گذشته با حساب دو بر یک ایران‌جوان را در بوشهر شکست داده‌اند، با شش امتیاز اختلاف نسبت به فولاد اهواز در رده دوم جدول قرار دارند. اما شاگردان علی ربیعی جوان نیز هفته گذشته توانستند با یک گل فولاد اهواز صدر‌نشین را نقره‌داغ کنند تا با دو امتیاز اختلاف در پی مس باشند.

از گروه «الف» دیگر دیدار مهم روز دوشنبه، دیدار فولاد اهواز و آلومینیوم هرمزگان است. فولادی‌ها که هفته گذشته دست خالی از اردبیل بازگشتند و صعودشان به لیگ را به تعویق انداختند، می توانند با برد آلومینیوم میانه جدولی جشن صعود را در جوار رود کارون برگزار کنند و نخستین تیم صعود کننده به لیگ برتر لقب بگیرند.

مس رفسنجان و راهیان کرمانشاه از گروه «ب»، در کرمان به مصاف هم می روند که هر دو تیم به شدت نیاز به برد در این دیدار دارند. تیم رفسنجانی که در رتبه نخست لیگ برتر است و چهار تیم دیگر را با اختلاف یک امتیازی در تعقیب خود می‌بیند، می‌تواند از استراحت این هفته پاس استفاده کند و با برد راهیان فاصله‌اش را با این تیم افزایش دهد. اما کرمانشاهی‌ها هم خطر سقوط به لیگ دو را بیخ گوششان حس می‌کنند و برای فرار از این منطقه کار سختی را در رفسنجان دارند.

داماش گیلان فانوس به دست از گروه «ب» میزبان نفت آبادان بالای جدولی است. داماش برای افزایش فاصله خود از انتهای جدول چشم به برتری مقابل نفت دوخته است ولی نفت که هفته گذشته با تساوی مقابل مس در آبادان شانس صدرنشینی را از دست داده است برای جبران اختلاف یک امتیازیش باید داماش را ببرد.

دیدار نساجی مازندران و نیروی زمینی از گروه «الف» را می‌توان دیدار دو تیم دارا و ندار نامید. نساجی که در هفته های گذشته از صدر جدول به رده چهارم جدول سقوط کرده است می‌تواند با برد نیروی زمینی در تهران همچنان از شانس صعود به لیگ برخوردار بماند. اما میزبان این دیدار، نیروی زمینی هم که در منطقه سقوط قرار دارد نیاز مبرمی به برد در این دیدار دارد تا از انتهای جدول فرار کند.

بازی حساس دیگر از گروه «ب»، میزبانی شهرداری تبریز از پارسه است که این دو تیم هم وضعیتی مشابه مس و راهیان دارند. شهرداری که هم امتیاز با راهیان، خطر سقوط را حس می کند باید مقابل پارسه تهران که از نامزد‌های صعود به لیگ برتر است به برتری برسد.

سایر دیدار‌های گروه «الف»

تربیت نوین یزد – فجرسپاسی شیراز

نفت و گاز گچساران – ایران‌جوان بوشهر

گیتی پسند اصفهان – استقلال اهواز

سایر دیدار‌های گروه «ب»

سیاه جامگان مشهد - فولاد یزد

شهرداری بندرعباس – گل گهر سیرجان

دیدار پاس همدان و اتکا گرگان به دلیل انصراف تیم گرگانی از ادامه لیگ برگزار نمی‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.