فرانسه و برزیل در حساس ترین دیدارهای دوستانه فردا برابر هم به میدان خواهند رفت.
به گزارش ایسنا، تیم های ملی فوتبال جهان پنجشنبه شب در دیدارهایی دوستانه خود را محک می زنند تا برای رقابت های مهم پیش رو آماده شوند. در یکی از حساس ترین دیدارهای پنجشنبه شب دو تیم فرانسه و برزیل برابر هم به میدان می روند که این دیدار تکرار فینال جام جهانی ۹۸ است. این دو تیم در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز برابر هم به میدان رفتند که خروس ها با گل تیری آنری توانستند به برتری برسند.

فرانسه میزبان یورو ۲۰۱۶ در مرحله انتخابی شرکت نمی کند و از این فرصت برای آمادگی خود استفاده می کند. آنها پس از جام جهانی در شرایط خوبی قرار دارند. دیدیه دشان قراردادش را با فدراسیون فوتبال فرانسه تمدید کرد تا بتواند در جام‌جهانی ۲۰۱۸ نیز هدایت خروس‌ها را بر عهده داشته باشد. این مربی از زمان حضور در تیم ملی فرانسه تغییرات مثبتی را در این تیم ایجاد کرده است، هر چند خداحافظی فرانک ریبری و سمیر نصری در زمان مربیگری این مربی رخ داده است.

دیدیه دشان در ژوئیه ۲۰۱۲ جانشین لورن بلان در تیم ملی فرانسه شد و از آن زمان عهده دار مربیگری در تیم ملی فرانسه است. فرانسه با هدایت دشان توانست به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برسد ولی شکست برابر آلمان مانع پیشروی آنها شد. فرانسه که میزبان یورو ۲۰۱۶ است پس از جام جهانی برزیل نتایج خوبی کسب کرده و توانسته است تیم‌های بزرگی چون اسپانیا، پرتغال و سوئد را شکست دهد. آنها اکنون با یک چالش هیجان انگیزه روبرو هستند و آن هم بازی دوستانه با برزیل است که اتفاقا آنها نیز در شرایط خوبی قرار دارند.

در تیم ملی فرانسه کریم بنزما، رافائل واران و آنتونی گریزمان همگی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴ فوتبال فرانسه انتخاب شد هر چند در بازی های اخیر تیمش کم فروغ بوده است.

در طرف مقابل برزیل پس از پشت سر گذاشتن یک جام جهانی کابوس وار دونگا را بار دیگر به نیمکت خود برگرداند تا جانشین اسکولاری شود. جام جهانی برزیل در حالی تابستان ۲۰۱۴ در این کشور برگزار شد که مردم کشور میزبان خودشان را آماده جشن قهرمانی کرده بودند تا سلسائو برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۲ قهرمانی در جام جهانی را تجربه کند. پس از شروع خوب و امیدوار کننده برزیل در جام جهانی این تیم به نیمه نهایی رسید ولی در یک بازی عجیب و تاریخی با نتیجه ۷ بر یک برابر آلمان شکست خورد. این شکست به یک شکست تاریخی و شرم آور در تاریخ تبدیل شد و سالها در ذهن فوتبالدوستان خواهد ماند.

برزیل پس از جام جهانی شکست نخورده است و توانسته بازی های خودش را با پیروزی به پایان برساند. مهم ترین بازی دوستانه آنها برابر آرژانتین بود که با برتری ۲ بر صفر سلسائو به پایان رسید. برزیل خودش را برای حضور در کوپا آمه ریکا ۲۰۱۵ آماده می کند که قرار است در کشور شیلی برگزار شود. دونگا می داند هیچ چیزی به اندازه قهرمانی در کوپا نمی تواند غرور و شور و شوق را به مردم برزیل برگرداند. برزیل پس از این دیدار به لندن سفر خواهد کرد تا در دومین دیدار دوستانه خود برابر شیلی به میدان برود.

** برنامه بازی ها (پنجشنبه)

فرانسه – برزیل

ایران – شیلی

بحرین – کلمبیا

قطر – الجزایر

مصر – گینه استوایی

اردن – سوریه

تایلند – سنگاپور

عمان – مالزی

نیجریه – بولیوی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.