شهر هامبورگ آلمان نامزد میزبانی بازیهای المپیک ۲۰۲۴ شد.
به گزارش ایسنا، رسانه های خبری آلمانی زبان از انتخاب شهر هامبورگ به عنوان نامزد میزبانی المپیک ۲۰۲۴ خبر دادند. هنوز سایر رقیب های هامبورگ برای میزبانی این رویداد مشخص نشده است، ولی روزنامه های آلمانی از شانس بالای هامبورگ برای اخذ میزبانی المپیک ۲۰۲۴ خبر دادند.

اروپا آخرین بار در سال ۲۰۱۲ میزبان المپیک بود که شهر لندن میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان را بر عهده داشت. دو دوره دیگر المپیک قرار است در شهرهای ریودوژانیرو برزیل و توکیو ژاپن برگزار شود و تلاش کشورها برای گزفتن میزبانی المپیک ۲۰۲۴ آغاز شده است.

خبر دیگر از بازی های المپیک تایید ۷ ورزشگاه در کشور برزیل برای میزبانی این دوره از رقابت هاست. دو ورزشگاه ماراکانا و المپیک استادیوم نیز به ریودوژانیرو برای برگزاری المپیک کمک خواهند کرد، در حالی که بلو هوریزنته، برزیلیا، مانائوس، سالوادور و سائوپائولو هم از این مسابقات استقبال خواهند کرد.

همه این ورزشگاه ها به جز المپیک استادیوم در جام جهانی ۲۰۱۴ میزبان بازی ها بودند و سازمان دهندگان امیدوار هستند که فضای مسابقات را از نو بر پا کنند. مارکو پولو دل نرو، رئیس کمیته سازماندهی برای مسابقات فوتبال در المپیک گفت: دوباره قصد داریم فضایی را که در جام جهانی ۲۰۱۴ پدید آمد، در برزیل احیا کنیم، نه تنها در ریودوژانیرو بلکه در پنج شهر دیگر. آنها در سال ۲۰۱۴ عالی کار کردند و حالا می توانند از ورزشگاه های جام جهانی و همچنین زیر ساخت هایی که از قبل وجود دارد استفاده کنند، تا یک بار دیگر کشور را برای یک رویداد بزرگ متحد کنند. من مطمئنم که تیم های شرکت کننده یک تجربه فراموش نشدنی از المپیک را تجربه خواهند کرد.

در دوره گذشته تیم امید مکزیک توانست فاتح رشته فوتبال در بازی های المپیک شود و آمریکا نیز در قسمت زنان قهرمان شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.