هافبک یوونتوس فاش کرد پس از شکست در فینال استانبول مقابل لیورپول احساس بازیکنی را داشت که فوتبال را کنار گذاشته است.
به گزارش ایسنا، آندره آ پیرلو که دو بار موفق شده در لیگ قهرمانان اروپا عنوان قهرمانی را کسب کند، در سال ۲۰۰۵ به همراه میلان نتوانست پیروزی سه بر صفر خود مقابل لیورپول در فینال را حفظ کند تا در نهایت و در ضربه‌های پنالتی مغلوب این تیم شود.

وی در این‌باره گفت: آن شب آموختم، سرنوشت خیلی زود عوض می‌شود. نه تنها لیورپول موفق شد در هفت دقیقه سه گل خورده‌اش را جبران کند بلکه یرزی دودک، دروازه‌بان آنها با چشمان بسته توانست ضربه پنالتی آندری شفچنکو را مهار کند. چیزهایی در زندگی وجود دارند که شما نمی‌توانید با آنها بجنگید. احساسی که پس از آن بازی داشتم، درست همانند این بود که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده‌ام. خوشبختانه دو سال بعد و در فینال آتن، چیزهایی که در فینال استانبول مقابل لیورپول از دست داده بودیم به ما بازگشت. قهرمانی برای دومین بار در لیگ قهرمانان اروپا برایم خیلی خاص بود.

پیرلو ادامه داد: در همان سال بود که کاکا توپ طلا را کسب کرد. بسیاری می‌گفتند او به خاطر پاس‌های من گل‌های زیادی زد و توانست این عنوان را کسب کند اما باید بگویم کاکا با توانایی‌هایی که داشت موفق شد با شایستگی این عنوان را به دست آورد. این جایزه‌ها همواره به بازیکنانی می‌رسد که با گلزنی‌هایشان می توانند سرنوشت هر دیداری را عوض کنند. کاکا در آن زمان این کار را انجام داد و امروز، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو این کار را انجام می‌دهند. اگر بازیکنانی مانند ژاوی هرناندس و آندرس اینیستا هرگز توپ طلا را نبرده‌اند، پس من به هیچ وجه شایسته کسب آن نبوده‌ام. فکر می‌کنم بازیکنی که در خط میانی بازی می‌کند و می‌تواند توپ طلا را کسب کند، پل پوگبا است. او هم فیزیک خوبی دارد و هم از تکنیک خوبی برخوردار است. گل‌های بسیار خوبی هم به ثمر می‌رساند. به نظر من، پل بازیکن کاملی است. او می‌تواند عصری جدید را به نام خود ثبت کند.

پیرلوی ۳۵ ساله که یک دهه در خط میانی میلان درخشید، سرانجام راهی یوونتوس شد و با درخشش در این تیم نیز برای سه فصل پیاپی توانست عنوان قهرمانی در کالچو ایتالیا را نیز کسب کند. وی در این مورد هم عنوان کرد: پس از ۱۰ سال حضور در میلان به تغییر نیاز داشتم. دوران فوتبال من یک انگیزه جدید می‌خواست. چیزی درون من وجود داشت که به خوبی کار نمی‌کرد. احساس خوبی نداشتم. میلان در آستانه ورود به یک دوران بد بود اما شرایط من به شکلی بود که دوست داشتم همچنان در اوج باشم و به قهرمانی برسم. می‌خواستم در تیمی باشم که همیشه برای جنگیدن و رسیدن به پیروزی انگیزه بالایی داشته باشد. آن زمان بود که یوونتوس از راه رسید. این بهترین اتفاق ممکن بود. ما سه بار پیاپی قهرمان لیگ شدیم و اکنون هم در راه کسب چهارمین جام هستیم.

ماسیمیلیانو آلگری که اکنون هدایت یوونتوس را به دست دارد، پیشتر سرمربی پیرلو در میلان هم بوده است. در زمان جدایی هافبک ایتالیا از روسونری عنوان شده بود پیرلو به خاطر داشتن مشکل‌هایی با آلگری سن سیرو را ترک کرده است اما این بازیکن تمام این حرف‌ها را رد کرد. وی خاطرنشان کرد: آمدن به یوونتوس انتخاب خودم بود. می‌خواستم از آن تیم خارج شوم تا خودم را بار دیگر به همه ثابت کنم. می‌خواستم هواداران بدانند هنوز هم می‌توانم فوتبال خوبی ارائه کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.