مسئول برگزاری جام جهانی قطر گفت: تعصب آشکار علیه میزبانی روسیه و قطر در جریان است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسن الذوادی دبیر کل کمیسیون و مسئول سازمان دهی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از وجود "تعصب عریان" علیه کشورش خبر داد. او گفت: درپی صدور تصمیم اخیر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به خصوص در تحقیقاتی که در دادن میزبانی نهایی جام جهانی در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به روسیه و قطر، شاهد بی عدالتی های فراوانی در بیانات و تبلیغات برخی گروه ها هستیم.

یواخیم هانز ایکرت قاضی ای که برای فیفا فعالیت می کند، تحقیقات کوتاهی تحت نظارت مایکل گارسیا در ۴۲ صفحه در آذر ماه گذشته در رابطه با میزبانی قطر انجام داد که از سوی قطری ها سخت مورد بحث است.

در این گزارش بر وجود "رفتار نامناسب" در برخی کارهای مرتبط با میزبانی سخن به میان آمد که از نظر قطری ها توضیحات کافی ای ندارد.

لازم به ذکر است که جام جهانی ۲۰۲۲ اولین باری خواهد بود که کشوری عربی از خاورمیانه میزبانی این مسابقات را برعهده خواهد داشت و بدین ترتیب تیم ملی فوتبال قطر برای اولین بار در این مسابقات از جانب داشتن امتیاز میزبانی در این حساس ترین تورنمنت جهانی شرکت می کند.

گمان می رود که قطر با توجه به لابی‌های احتمالی خود، ثروت عظیم گازی و رسانه‌هایش میزبانی این مسابقات را از استرالیا در سال ۲۰۱۰ ربوده باشد و درپی این گمانه نمایندگان فیفا به دریافت رشوه‌های کلان از سوی امیر قطر متهم شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.