سرمربی رئال سوسیداد از یک هوادار منچستریونایتد به عنوان معلم زبان اسپانیایی خود بهره می‌برد.
به گزارش ایسنا، دیوید مویس پس از آنکه فصل گذشته روی نیمکت منچستریونایتد به توفیقی دست نیافت در نهایت از این تیم اخراج شد، در این فصل هدایت رئال سوسیداد اسپانیا را به دست گرفته است. او نتیجه های به نسبت خوبی با این تیم گرفته و توانسته بارسلونا را نیز شکست دهد. مویس اکنون با زندگی در سن سباستین خو گرفته است و در گفت‌وگویی درباره شرایطش در اسپانیا شرکت کرد.

زندگی روزمره شما با مربیگری تیمی اسپانیایی چگونه است؟ آیا تفاوت زیادی با لیگ انگلیس دارد؟

به اسپانیا آمدم تا بدانم شیوه فوتبال در این کشور چگونه است. شما اسپانیایی‌ها موفقیت‌های زیادی داشته‌اید. بازیکنان بزرگی تربیت کرده و مربیان بزرگی هم دارید. این چیزها مرا جذب کرد. چشم‌هایم باز هستند و خوب گوش می‌کنم. به تدریج می‌بینم چه چیزهایی می‌توانم به این فوتبال معرفی کنم. کارهایی که از این پس انجام خواهم داد، ترکیبی از کارهایی که تا پیش از این در اینجا انجام شده‌اند و کارهایی است که من می خواهم در اینجا انجام دهم.

آیا جلسه‌های تمرینی که برای بازیکنان در نظر می گیرید کوتاه و بسیار سخت است؟

هر بار بیشتر هم می‌شود. گفته بودم کیفیت تکنیکی زیادی برای اداره کردن یک گروه را دارم. بازیکنانم هم قرار است سخت کار کنند. رییس باشگاه هم چنین چیزی از من خواسته بود.

کیفیت کار تکنیکی در لیگا و لیگ برتر انگلیس با هم فرق می کند؟

چیزی که مرا شگفت زده کرده و پیشتر هم در مورد آن حرف زدم و آن را مقایسه کردم، این است که در مورد کیفیت تکنیکی بازیکنان انگلیسی زیاد شنیدم. برخی اوقات هم از این موضوع به نیکی یاد نشده که موجب می شود این موضوع تا حدودی دراماتیک شود. روشن است که تکنیک در اسپانیا مهم است اما در انگلیس به یک اولویت در آکادمی های جوانان بدل شده است. در آنجا و در سنین هشت یا ۹ سالگی، کارهای زیادی با توپ به آنها یاد می‌دهند.

زندگی در سن سباستین چطور است؟ آیا به دنبال خانه هستید؟

بله هستم. البته در هتل زندگی می‌کنم که خیلی خوب است. آنها امکانات خوبی در اختیارم گذاشته‌اند. حقیقت این است که خیلی راحتم.

آیا از اینکه اینجا هستید حس خوبی دارید؟

این خیلی مهم است که مشکلات کوچکی هم که وجود دارد خیلی زود برطرف شود و شما وقت‌تان را به مسایل مهم‌تر اختصاص دهید. اینجا خیلی خوبم. همه به من کمک می‌کنند و همیشه به هر چیزی که نیاز داشتم، رسیده‌ام. وقتم را به قدم زدن در خیابان هم اختصاص می‌دهم تا ببینم چطور است. می‌خواهم با مردم ارتباط داشته باشم. برایم خیلی مهم است که بتوانم خودم را با فرهنگ اینجا هماهنگ کنم اما می‌دانم کار من این است که تیم را تمرین دهم و تمام تلاشم را برای انجامش به کار گیرم.

آیا دفتر کار به شما داده شده است؟

بله اما من نمی‌خواهم به اندازه‌ای که رئال سوسیداد مرا تغییر داده، من هم آن را عوض کنم. می‌خواهم رابطه همزیستی داشته باشم که بتوانم خوب کار کنم. به اینجا آمدم تا یاد بگیرم و متد مربیگری‌ام را پیشرفت بدهم.

یادگیری زبان اسپانیایی چطور پیش می‌رود؟

کلاس می‌روم و کار در منزل و همه چیزی که برای یادگیری زبان است را انجام می‌دهم. می‌دانم که در این زمان کوتاه نمی‌توانم به خوبی اسپانیایی صحبت کنم. معلم زبان بیلی مک اینلی، دستیارم نیز به هیچ وجه یک کلمه هم انگلیسی حرف نمی‌زند. او مجبور است تمام وقت اسپانیایی صحبت کند. معلم من هوادار منچستریونایتد است. ما خیلی در مورد فوتبال حرف می‌زنیم. این به من کمک می کند زبان فوتبالی‌ام را تقویت کنم. چیزهایی یاد گرفته‌ام اما فکر می‌کنم مردم اینجا خیلی سریع حرف می‌زنند. باید به آنها بیاموزم کمی آرام‌تر حرف بزنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.