مربی تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: تیم راه‌آهن را دست‌کم نمی​گیریم و سعی می​کنیم سه امتیاز این بازی را به دست آوریم.
نعیم سعداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: تیم ما نیز مانند تیم​های دیگر لازم داشت که با برگزاری اردو، بازیکنان را دور هم جمع کند و آنها را از نظر هماهنگی به جایگاه مناسبی برساند. بر همین اساس از قبل اردوی اسپانیا را مدنظر داشتیم که با توجه به این‌که مشکل ویزا داشتیم، این اردو در لحظات پایانی انجام نشد و ما خیلی سریع اردوی امارات را در نظر گرفتیم و همین موضوع باعث شد کاروان​مان به صورت تمام و کمال به این اردو اعزام نشود و برخی بازیکنان با فاصله به ما ملحق شوند.

وی گفت: اردوی امارات از نظر شرایط مختلف مناسب بود و تمرینات بسیار خوبی انجام شد و سه بازی تدارکاتی هم برگزار کردیم. در این بازی​های تدارکاتی مقابل یک تیم از عربستان و تیم روستوف روسیه به تساوی دست پیدا کردیم و دیدار سوم‌مان هم با تیم دبی، تیم دسته یکی امارات بود که در این مسابقه موفق به ثمر رساندن چهار گل شدیم.

مربی تیم فوتبال فولادخوزستان بیان‌کرد: مطمئنا شرایط اردو به روند آماده‌سازی‌مان برای شرکت در ادامه مسابقات کمک ​کرد، ضمن این‌که با توجه به این‌که سه بازیکن، جدیدا به مجموعه​مان اضافه شده بودند، نیاز بود از نظر فنی و ذهنی با سایر نفرات ارتباط برقرار کنند که این اردو در ایجاد این هماهنگی تاثیر داشت. اسکوچیچ هم از این‌که باشگاه این اردو را تدارک دیده بود، راضی بود.

وی خاطرنشان‌کرد: در این اردو نظری دو روز با تیم تمرین کرد ولی نتوانست انتظارات اسکوچیچ را برآورده کند و به همین دلیل از مجموعه جدا شد. در همین اردو عبدالله حسینی، مدافع فولاد یزد نیز به تیم اضافه شد که هنوز تصمیم​گیری نهایی در مورد او گرفته نشده است.

سعداوی در ادامه درباره بازی این تیم با راه​آهن در اهواز، گفت: وقفه ایجاد شده در لیگ باعث شد، خیلی از تیم​ها که از نظر آمادگی در شرایط مناسبی قرار نداشتند، بتوانند از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند. راه​آهن هم همیشه تیم خوبی بوده و درست است در کادر فنی​شان هم تغییراتی ایجاد شده ولی مطمئنا از انگیزه لازم برخوردار است و مهره​های جدیدی هم جذب کرده​اند. مطمئنا این تیم را دست‌کم نمی​گیریم و تمام تلاش‌مان به عنوان میزبان این است که یک بازی بسیار خوب ارایه دهیم و با حمایت هواداران نیز سعی می​کنیم سه امتیاز این بازی را به دست آوریم.

وی همچنین درباره تغییر زمان آغاز مسابقات، عنوان‌کرد:‌ معمولا اتفاقات نادر فوتبالی بیشتر در فوتبال ما در حال رخ دادن است. با توجه به نظریه​هایی که داده می​شود، باشگاه​ها و مربیان چگونه می​توانند عمل کنند؟ با این روند همه و حتی خود فدراسیون هم سردرگم می​شوند. به هر حال دوره​های آماده​سازی تیم، تعریف خاصی دارد و زمانی که یک مربی بخواهد طراحی تمرین داشته باشد باید دقیقا زمان برگزاری مسابقه را داشته باشد تا براساس آن برنامه​ریزی کند و نمی​شود دو هفته مانده به بازی، مسابقات را یک هفته زودتر برگزار کنند و مطمئنا این موضوع در کیفیت کار تاثیر می​گذارد.

مربی تیم فوتبال فولادخوزستان ادامه‌داد: درست است که از نظر زمان‌بندی، ​شاید فدراسیون هم مشکلاتی را داشته باشد ولی باور کنید که این موضوع از نظر کیفی آسیب می​رساند. یک مربی اگر بخواهد کارش اصولی و خوب انجام شود، مطمئنا نیازمند این است که زمان‌بندی دقیق و منظم به او اعلام شود. در هر صورت این موضوع یک تجربه شد و امیدوارم که در آینده این کار را انجام ندهیم و از قبل یک تصمیم بگیریم و همان را هم اعلام کنیم.

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو در ارزیابی​اش از عملکرد کی​روش در تیم‌ملی ایران، عنوان‌کرد: من وقتی روند چند سالی را که کی​روش به ایران آمده است، بررسی می​کنم، می​بینم که از نظر نتیجه، بد نتیجه نگرفته است ولی از نظر ساختار کیفی، شاهد تحولی در فوتبال​مان نبوده​ایم و کیفیت بازی​های‌مان هم گویای این موضوع است و درست است که تیم ما در جام ملت​های آسیا با ۹ امتیاز از مرحله اول صعود کرد ولی متاسفانه هنوز تیم‌ملی ما آن طور که باید بازی​های جذابی را ارایه دهد که بتواند همه ما را راضی کند، شاهد نبوده​ایم.

سعداوی تصریح کرد: البته من نمی​خواهم این موضوع را به کی​روش و فدراسیون نسبت دهم و یا فرد دیگری را متهم و محکومی را پیدا کنم، بلکه می​خواهم بگویم بازی ما با عراق و حذف شدن​مان از این مسابقات، پیام روشنی است که می​گوید ما دیگر قدرت اول آسیا نیستیم و با تیم​هایی مانند استرالیا، کره، ژاپن و حتی امارات هم فاصله زیادی داریم و ممکن است، امارات را ببریم ولی آن بازی​ای که مقابل این تیم ارایه دادیم، نشان می​دهد فاصله فوتبالی​مان با این تیم خیلی بسیار شده است و اگر دیر بجنبیم مطمئنا این فاصله بیشتر هم خواهد شد. پس باید یک برنامه‌ریزی مدون، منظم و جامع داشته باشیم و طبق آن عمل کنیم و سکان را در اختیار کسانی که واقعا بتوانند برنامه پویایی که فوتبال ما را متحول کند، قرار دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.