یک کارشناس فوتبال گفت: ایران در دفاع سیستم ۱-۳-۲-۴ را خوب بازی می‌کرد، اما در حمله کردن با تعداد کم ظاهر می‌شد و فاصله خطوط نیز اصلا خوب نبود.
حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه اصفهان، با اشاره به اینکه سیستم یک تیم به تنهایی نمی‌تواند عامل شکست شود بلکه نوع بازی و نوع استفاده بازیکن در سیستم است که اهمیت دارد، اظهارکرد: در تیم ملی آلمان هافبک‌های دفاعی شان بهترین پاس‌های گل را می‌دادند و حتی گل هم می‌زدند اما در تیم ایران ۲ هافبک دفاعی مان یعنی آندو و نکونامی را داریم که تقریبا سبک بازی شان شبیه به هم است و دیگر بازیکن خلاقی نداریم.

وی با بیان اینکه کی‌روش مسئول آموزش کارهای دفاعی تیم منچستر یونایتد بوده است، اضافه‌کرد: مورینیو نیز تفکرش این‌گونه است که اول گل نخورد و بعد در ضد حمله گل بزند، اما چیزی که باعث باخت ما در با عراق شد اتفاقات و حوادث بازی بود چرا که وقتی یک تیم در مرحله پلی آف قصد بازی کردن دارد اتفاقات بسیار مهم است و همین اتفاقات هم ژاپن را که تیمی هجومی بود حذف کرد وهم ایران را.

این کارشناس با اشاره به اینکه بعد از ۱۰ نفره شدن ایران مشکلاتمان شروع شد، اضافه‌کرد: ما به سیستم نباختیم و دیدید به مجرد اینکه داور استرالیایی سوت علیه ایران می‌زد نیمکت ما بسیار متشنج می‌شد در حالی که قانونی است در فوتبال که بازیکن به مربی نگاه می‌کند و وقتی بازیکنان تشنج را درون نیمکت دیدند خودشان نیز درون زمین تحت تاثیر قرار گرفتند و بحرانی فوتبال بازی کردند.

چرخابی با بیان اینکه به جای اینکه مربی بازیکن را آرام کند این بازیکنان بودند که در بازی عراق مربی را آرام می‌کردند، اضافه‌کرد: تمام این استرس‌ها در پنالتی‌ها کاملا مشخص بود چرا که حاج صفی پنالتی زن، توپش را به آسمان روانه کرد.

وی با بیان اینکه در هر سیستمی حفظ فاصله خطوط بسیار مهم است و به اعتقاد بنده اگر یک متر هم در فاصله اشتباه شود تیم ضربه می‌خورد، خاطرنشان‌کرد: ما در دفاع سیستم ۱-۳-۲-۴ را خوب بازی می کردیم، اما در حمله کردن با تعداد کم ظاهر می شدیم و فاصله خطوط نیز اصلا خوب نبود و فاصله بین خطوط زیاد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.