مهدی دادرس درباره‌ی حذف تیم ملی فوتبال از جام ملت‌های آسیا گفت که مشکلات مدیریتی در کنار سایر دلایل در اتفاق رخ داده برای تیم ملی نقش پررنگی داشته است.
مهدی دادرس در گفت‌وگو با ایسنا، درپاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا به لحاظ مدیریتی چیست؟ اظهارکرد: متاسفانه نمی‌دانم که چرا همیشه پیش از رقابت‌های بزرگ و حساس میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اختلافاتی ایجاد می‌شود و جالب هم این است که این اختلافات سریعا علنی می‌شود. در این میان جای تاسف است که بر آدم‌های ناکام در عرصه مربی‌گری بدون اطلاعات کافی به هجمه و انتقاد روی می‌آورند. تیم ملی فوتبال برای فدراسیون نیست و مال مردم است. همان مردمی که در استرالیا هم برای بازی‌ها به ورزشگاه می‌آمدند. به طور مشخص در جام ملت‌هایی که پشت سر گذاشتیم، خیلی دیر پول به فدراسیون داده شده و به همین دلیل بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشتیم. الان کی‌روش همین مساله را می‌تواند علم کند و دلیل ناکامی ما را چنین چیزی عنوان کند.

او افزود: ما شاهد بودیم که به دلیل همین بی پولی که به بحث مدیریتی بر می‌گردد، بازیکنان تیم ملی قبل از اعزام به استرالیا تهدید کوچک و نصفه نیمه‌ای کرده بودند و ۵۰ میلیون‌ تومان برای جام جهانی به آنها داده شد تا مشکلی ایجاد نشود. البته این پول حق آنها بود اما بحث من یک نگاه مدیریتی است. به هرحال به دلیل تحریم‌ها یا عدم اراده قوی فیفا پول ما پرداخت نشده و علی کفاشیان باید پاسخ دهد که چرا فردی معلوم‌الحال که گفته می‌شود پول‌ها به حساب او ریخته می‌شود هم در این رابطه پولی به حساب او نرفته است؟ همه این مسائل موثر است و حالا هفته بعد می‌آیند و کمیته‌ای جهت بررسی علل ناکامی ما را تشکیل می‌دهند ولی باید از این مدیران پرسید که آیا کمیته پیروزی هم تشکیل داده‌اند؟

دادرس که از مدیران ورزشی ایران محسوب می‌شود ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در بحث مدیریت ورزش، این بوده که با هیجان سرمربی انتخاب کرده‌ایم و ماجرای قطبی هم بر همین منوال بود. کی‌روش قاطعیت و قاتلیت را با هم توامان کرده و مدیریت می‌کند. او تیمی جنگنده درست کرده و قطعا اشتباهاتی هم داشته است اما فدراسیون در قبال او ضعیف عمل کرده است. متاسفانه حذف ما از جام ملت‌ها این فرصت را به عده‌ای داد که عقده گشایی کنند و با هجوم همه جانبه سعی در تسویه حساب داشته باشند. به نظر من وزارت ورزش در حال حاضر نمی‌تواند ادعایی راجع به حذف تیم ملی داشته باشد، چراکه در تزریق پول به فدارسیون دیر عمل کرد و این پروسه ضعف مدیریتی ما در دهه‌های گذشته همیشه وجود داشته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.