مدافع- هافبک پیشین تیم ملی فوتبال استرالیا معتقد است کی‌روش مربی باتجربه‌ای است و در حال حاضر نیمکت قوی در اختیار دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» استرالیا در گزارشی نوشت: کارلوس کی‌روش سابقه سرمربیگری تیم فوتبال رئال‌مادرید و دستیار کلیدی سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد را در کارنامه مربیگری‌اش دارد ولی شاید بزرگترین دستاورد این مربی پرتغالی رساندن تیم ملی ایران به قهرمانی جام ملت‌های آسیا پس از ۳۹ سال باشد.

ایران به دنبال این است که روند شکست‌ناپذیری خود در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را زمانی که روز جمعه در ورزشگاه کانبرا با عراق، رقیب قدیمی‌اش روبرو می‌شود، ادامه دهد. ایران که در رده‌بندی فیفا با قرار گرفتن در مکان پنجاه‌و‌یکم، در صدر تیم‌های آسیایی قرار دارد در ۲۷۰ دقیقه گذشته در سه پیروزی متوالی‌اش برابر امارات، بحرین و قطر گلی دریافت نکرده و دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

کی‌روش که در سال ۲۰۱۱ با قراردادی دو و نیم ساله هدایت تیم ملی ایران را به‌عهده گرفت این تیم را با موفقیت به مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رساند. همین موضوع باعث شد قرارداد وی از سوی فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تمدید شود. این مربی ۶۱ ساله به عنوان دستیار سرالکس فرگوسن اسطوره‌ای دو دوره موفقیت‌آمیز را بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در منچستریونایتد تجربه کرد. بین این دو دوره وی به مدت ۱۰ ماه سرمربی سفیدپوشان مادریدی شد ولی در سال ۲۰۰۴ از این سمت کنار گذاشته شد.

نِد زلیچ، مدافع- هافبک پیشین تیم ملی استرالیا که در شکست تاریخی ساکروس برابر ایران در سال ۱۹۹۷ در مرحله انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حضور داشت، در مورد سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: کی‌روش در تیم ملی ایران انعطاف‌پذیر بوده و خود را با بازیکنانی که در اختیار داشته، وفق داده و کاری کرده که بازیکنانش بهترین بازده را داشته باشند.

وی افزود: کی‌روش تجربه حضور در جاها و تیم‌های مختلف را دارد. به طور حتم در زمان حضورش در منچستریونایتد چیزهای فراوانی از سرالکس فرگوسن آموخته ولی بدیهی است که روش کاری خاص خود را دارد. کارلوس نیمکت خوبی از ترکیب جوانان پرشور و خوب، بازیکنان باتجربه و هافبک‌هایی دونده که ارتباط خطوط را حفظ می‌کنند، در اختیار دارد. به نظر من کی‌روش نیمکت قوی دارد.

دو تیم ایران و عراق در حالی جمعه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند که ایران با ۱۴ پیروزی در ۲۴ تقابل دو تیم نسبت به حریف برتری دارد. شش بازی دو تیم تا کنون به تساوی انجامیده و عراق هم چهار پیروزی کسب کرده است. در این دوره ایران به دنبال این است تا برای نخستین بار پس از سال ۱۹۹۶ از مرحله یک‌چهارم نهایی گذر کند در حالی عراق در سال ۲۰۰۷ عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

زلیچ در ادامه با اشاره به تیم عراق عنوان کرد: احمد یاسین مهاجمی است که همیشه تفاوت‌ها را رقم می‌زند، او همیشه فکرهایی در سر برای حمله کردن، دارد. عراق چند بازیکن خوب دیگر هم در ترکیبش دارد که می‌توانند باعث به دردسر انداختن حریف شوند. به نظرم بازی عالی بین ایران و عراق شاهد خواهیم بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )