سرمربی تیم ملی فوتبال امارات می‌گوید می‌دانیم که با تیم اول آسیا بازی داریم اما می‌خواهیم برای صدرنشینی در گروه بهترین نتیجه را بگیریم.
به گزارش ایسنا، مهدی علی در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های ایران و امارات اظهار کرد: می دانیم که فردا بازی بسیار سختی خواهیم داشت. ما خوشحالیم که در دو بازی گذشته پیروز شدیم و برای صدرنشینی در گروه و صعود به مرحله بعدی به عنوان تیم اول باید نتیجه خوبی مقابل ایران بگیریم و حداقل بازی را نبازیم.

وی افزود: ایران یکی از تیم‌های خوب آسیا و در رنکینگ فوتبال فیفا بهترین تیم آسیاست و همین مشخص می‌کند که حریف قدرتمندی داریم. آن‌ها در دو بازی گذشته هم پیروز شدند و بازیکنان باکیفیتی دارند. ما می‌دانیم که این بازی برای تعیین تیم اول و دوم گروه چقدر مهم و حساس است.

وی ادامه داد:‌ ایران همواره یکی از قدرت‌های اول فوتبال آسیا بوده اما از طرفی امارات هم شرایط مطلوبی دارد. می‌توانم بگویم که هر دو تیم نسبت به گذشته وضعیت‌شان متفاوت شده است. ایران هم نسبت به جام جهانی ۲۰۱۴ که چند ماه پیش برگزار شد با تغییراتی همراه بوده و تیم امارات هم تغییر کرده است.

مهدی علی تاکید کرد: شرایط الان با گذشته متفاوت است و نمی‌توان سابقه بازی‌های ایران و امارات را به این مسابقه ارتباط داد. تنها چیزی که الان به آن فکر می‌کنیم این است که بهترین بازی‌مان را داشته باشیم.

سرمربی تیم امارات در پاسخ به اینکه آیا بازیکن آسیب دیده‌ای دارید، گفت: بازیکن مصدومی نداریم و همه نفرات آماده هستند.

وی همچنین در پاسخ به این که آیا تغییرات تاکتیکی و در ترکیب بازیکنان برای بازی فردا نسبت به بازی‌های قبل دارید، گفت: تغییرات اساسی و بنیادی نخواهیم داشت و ممکن است تغییرات جزئی داشته باشیم.

سرمربی امارات همچنین درباره شرایط زمین اصلی ورزشگاه سانکورپ و اینکه چرا آن‌ها اجازه تمرین کردن در این استادیوم را پیدا نکرده‌اند گفت: این اتفاق خیلی بد بود اما نمی‌توان کاری کرد. البته شرایط برای هر دو تیم یکسان است. پیش از ما ۴ تیم در این ورزشگاه بازی کرده‌اند اما اکنون ناراحت کننده است که نمی‌توانیم یک روز قبل از بازی در آن تمرین کنیم. ما مجبوریم با این شرایط کنار بیاییم و نمی‌دانیم AFC چرا قانون تمرین کردن تیم‌ها در زمین اصلی پیش از مسابقه را این طور در جام ملت‌ها رعایت نکرد.

مهدی علی همچنین درباره وضعیت آماده‌سازی تیم امارات پیش از حضور در جام ملت‌ها و همین طور بازی فردا مقابل ایران تصریح کرد: ما پیش از این مسابقه‌ها دوران آماده‌سازی سنگینی را پشت سر گذاشتیم و بازی‌های زیادی انجام دادیم. ما سیستم‌های تاکتیکی متفاوتی را مرور کردیم و در تیم امارات تغییر تاکتیکی به وجود آوردیم. می‌توانم بگویم الان به خوبی برای بازی‌های جام ملت‌ها آماده شده‌ایم.

سرمربی امارات در پاسخ به این که آیا نگرانی از حضور تماشاگران پرتعداد ایرانی برای بازی فردا ندارید گفت: هیچ مشکلی با این موضوع نداریم. این اولین بار نیست که ما مقابل تماشاگران زیادی از تیم حریف بازی می‌کنیم. ما در ورزشگاه اولدترافورد بازی کردیم. ما مقابل اروگوئه‌ای قرار گرفتیم که ۷۵ هزار تماشاگر برای تشویق تیمش به ورزشگاه آمده بودند. در بازی ما با چین ۵۰ هزار تماشاگر این تیم را تشویق می‌کردند. ما هیچ مشکلی نداریم و دوست داریم تماشاگران ایرانی زیادی فردا به ورزشگاه بیایند. بازیکنان من به این شرایط عادت کرده‌اند و کاملا با آن کنار آمده‌اند. اتفاقا می‌توانم بگویم حضور تماشاگران و فریادهای آن‌ها عاملی است برای بهتر بازی کردن تیم ما.

وی با بیان اینکه در تیمش تغییرات زیادی به وجود آورده و بازیکنان زیادی را در آن ساخته است ابراز امیدواری کرد که بازیکنان تیم امارات پس از جام ملت‌ها بتوانند در اروپا بازی کنند.

مهدی علی با اشاره به رضایت مردم امارات از تیم ملی فعلی این کشور نیز خاطرنشان کرد: ما بازخورد خوبی از مردم گرفته‌ایم. همه اماراتی‌ها از نوع فوتبالی که تیم ما بازی می‌کنند خوشحال هستند اما بدانید که آخر کار ما نیست و می‌توانیم بیشتر پیشرفت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.