اتحادیه فوتبال ژاپن ممکن است سرمربی مکزیکی خود را در پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از کار برکنار کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه فورفورتو، مسئولان اتحادیه فوتبال ژاپن، روزشمار اخراج خاویر آگیره، سرمربی تیم ملی این کشور را آغاز کرده‌اند و دلیل آن هم اتهاماتی است که به این مربی مکزیکی به خاطر دست داشتن در فساد تبانی فوتبال اسپانیا در سال ۲۰۱۱ نسبت داده می‌شود.

اتحادیه فوتبال ژاپن، موضع خود را نسبت به خاویر آگیره تغییر داده، چرا که رئیس این اتحادیه اعلام کرده است، مربی مکزیکی سامورایی آبی ممکن است در پایان جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ استرالیا از سمت خود برکنار شود.

دادگاهی در شهر والنسیای اسپانیا، پرونده اتهامات نسبت داده شده به آگیره بابت دست داشتن در تبانی تعیین نتیجه تیم‌های رئال ساراگوسا و لوانته در فصل ۱۱-۲۰۱۰ را به جریان انداخته است و بیم ژاپنی‌ها از اینکه مربی تیم ملی‌شان مجرم شناخته شده و از فعالیت در عرصه مربیگری محروم شود، آنها را به فکر قطع همکاری با این مربی ۵۶ ساله انداخته است. ساراگوسا با هدایت آگیره موفق به شکست لوانته شد تا بقای خود را در لالیگا مسجل کند. آگیره متهم است که از ماجرای تبانی میان دو تیم برای تعیین نتیجه باخبر بوده اما آن را گزارش نکرده است.

کنیا داینی، رئیس اتحادیه فوتبال ژاپن با بیان اینکه این اتحادیه در حال حاضر به چیزی جز موفقیت در جام ملت‌های آسیا و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها فکر نمی‌کند، در جمع خبرنگاران در شهر توکیو گفت: اولویت اتحادیه فوتبال ژاپن در حال حاضر بازی‌‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیاست و به همین دلیل من ترجیح می‌دهم که در خلال این رقابت‌ها حرفی در خصوص آینده آگیره نزنم. پس از جام ملت‌ها اما ما باید صحبت کنیم و موضع خود را در قبال این مسئله مشخص کنیم.

داینی ادامه داد: من فکر می‌کنم در صورت اثبات اتهام آگیره در اسپانیا، اتحادیه فوتبال ژاپن برخوردی جدی در خصوص آینده او خواهد گرفت، هرچند امیدواریم که چنین اتفاقی رخ ندهد و اتهام او ثابت نشود. فعلاً فقط می‌توانیم بگویم که از بابت ماجرای به راه افتاده متأسفیم.

تیم ملی ژاپن با هدایت آگیره دو بازی نخست خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را برابر تیم‌های فلسطین و عراق با پیروزی پشت سر گذاشته است و از همین رو شانس فراوانی برای صعود به عنوان تیم نخست گروه D‌ دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.