مهاجم سوانزی سیتی با تکمیل قراردادش راهی منچسترسیتی شد.
به گزارش ایسنا، ویلفرد بونی با امضای قراردادی ۲۵ میلیون پوندی به عضویت منچسترسیتی درآمد. فدراسیون فوتبال ساحل عاج چند ساعت پیش با اعلام این مطلب در سایت رسمی خود این موضوع را رسانه ای کرد تا اینکه باشگاه سوانزی سیتی هم در سایت خود انتقال بازیکنش به سیتی را تایید کرد.

در هر حال دو باشگاه لیگ برتری با تایید این مطلب، بر سر انجام آزمایش های پزشکی این بازیکن در امارات متحده عربی، جایی که او به همراه تیم ملی فوتبال ساحل عاج در اردوی تدارکاتی به سر می برد توافق کرده اند.

بونی با ۲۰ گل زده در تقویم سال ۲۰۱۴، بهترین گلزن لیگ برتر انگلیس به حساب می آید. او از سال ۲۰۱۳ که از ویتسه آرنهم هلند به سوانزی آمد، ۳۴ گل در ۷۰ بازی برای تیمش به ثمر رسانده است. بونی اما تا ماه فوریه نمی تواند برای منچسترسیتی به میدان برود، چرا که به همراه یحیی توره، کاپیتان دوم سیتی در ترکیب تیم ملی ساحل عاج برای شرکت در جام ملت های آفریقا به اردوی تیم ملی کشورش پیوسته است.

بونی در این زمینه به سایت رسمی باشگاه گفت: احساس بسیار خوبی دارم. این یک افتخار بزرگ برای من است که به سیتی آمدم و چالش جدیدی را آغاز کردم. به عنوان یک بازیکن برای من عالی است که که عضوی از باشگاهی بزرگ در فوتبال دنیا باشم. این شانس بسیار بزرگی برای من است که در شرایط کنونی هستم. به واقع به بودن در این تیم افتخار می کنم. از اینکه توانستم در نهایت با سیتی قرارداد ببندم هیجان زده هستم. اکنون این اتفاق افتاده است. عالی شد. فکر می کنم این یک تصمیم بزرگ برای من است. منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. در پایان فصل گذشته اعلام کردم می خواهم در تیمی بازی کنم که در لیگ قهرمانان اروپا باشد. لیگ قهرمانان تورنمنت بزرگی است که می خواستم در آن بازی کنم و اگر بتوانم قهرمانی در آن را کسب کنم.

بونی افزود: حضور در منچسترسیتی برای من انگیزه ای است که بتوانم بیشترین تلاشم را به کار بگیرم تا بتوانم در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشم. سیتی باشگاه بزرگی است که بازیکنانی فوق العاده و با تجربه ای در ترکیب دارد. بر این باور هستم که می توانیم در کنار هم قهرمانی های زیادی کسب کنیم.

منچسترسیتی پس از آنکه ادین ژکو، سرخیو آگوئرو و استوان یووتیچ، سه مهاجم این تیم در یک زمان آسیب دیدند، به سراغ خرید بونی رفت. مانوئل پیگرینی، سرمربی منچسترسیتی همواره ترجیح داده در تیمش چهار مهاجم داشته باشد. او فصل گذشته نیز با همین تعداد مهاجم در رقابت ها حضور یافته بود اما در روز پایانی فصل نقل و انتقال های تابستانی، آلوارو نگردو را از دست داد تا این مهاجم اسپانیایی راهی والنسیا شود. با توجه به اینکه قرارداد ۳۰ میلیون یورویی نگردو با والنسیا در پایان فصل نهایی می شود، یوفا به منچسترسیتی این اجازه را داد تا سقف ۴۹ میلیون یورو و با رعایت قانون فیرپلی مالی در پنجره نقل و انتقال های زمستانی برای خرید بازیکن جدید هزینه کنند.

حضور بونی در ترکیب منچسترسیتی بدان معنا خواهد بود که پیگرینی باید نام یکی از بازیکنان خارجی تیمش را از فهرست تیم برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا حذف کند زیرا بر اساس قانون، تیم ها اجازه ندارند بیش از ۱۶ بازیکن غیر بومی را در ترکیب تیم خود برای رقابت های اروپایی قرار دهند.

به نظر می رسد بونی تنها خرید سیتی در زمستان باشد اما پیگرینی در مصاحبه هایش هرگز از اینکه بازیکن دیگری نمی خرد حرفی به میان نیاورده است. این بازیکن ۲۶ ساله که سوانزی سیتی برای خریدش ۱۲ میلیون پوند پرداخت و رکورد نقل و انتقال های باشگاه را نیز شکست، به بازیکنی بدل شد که رکورد فروش بازیکن باشگاه را نیز شکسته است. تاکنون رکورد فروش بازیکن در سوانزی سیتی، فروش ۱۵ میلیون پوندی جو الن به لیورپول بود.

بونی که سه گل در دو رویارویی با منچسترسیتی به ثمر رسانده بود، در ماه نوامبر قراردادش با سوانزی را تمدید کرده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.