رئیس سازمان لیگ توضیحاتی درباره برگزاری دیدار فینال جام حذفی ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج در خصوص اعتراض هواداران پرسپولیس و ذوب‌آهن مبنی بر اینکه چرا به صورت درست در خصوص اینکه بازی امروز دو تیم با تماشاگر برگزار می‌شود، اطلاع‌رسانی نشده، اظهار داشت: آیین‌نامه کمیته انضباطی کمی دچار اشکال است مثل آیین‌نامه کمیته استیناف که باید این نواقص رفع شود. کمیته استیناف روز چهارشنبه رای را اعلام کرد که بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن بدون تماشاگر برگزار می‌شود و ما فرصتی نداشتیم که زود اعلام کنیم بازی با تماشاگر است. 

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: رای بازی تراکتورسازی هم اعلام شده بود که در آن نوشته شده بود تماشاگران این تیم از بازی بعد تیم تراکتورسازی در بازی بعدی لیگ محروم است. سازمان لیگ مجری بازی‌های لیگ است و اگر اتفاقی هم می‌افتد باید سازمان لیگ پاسخگو باشد. 

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی رای کمیته استیناف را برگردانده است، خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید کمیته استیناف اعلام کرده بود پرسپولیس یک بازی را بدون حضور تماشاگرانش برگزار کند. ما تشخیص دادیم که بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن به خاطر شرایط خاصش و اینکه در جام حذفی برگزار می‌شود، با حضور تماشاگران برگزار شود مثل قضیه تراکتورسازی.

تاج در پاسخ به این سوال که چرا زودتر این مسئله اعلام نشده بود، خاطرنشان کرد: کمیته استیناف رای را چهارشنبه غروب اعلام کرده بود و ما فرصتی نداشتیم تا زودتر این موضوع را اعلام کنیم. به خاطر همین من روز پنجشنبه پیگیر این مسئله شدم و البته این موضوع هم بیشتر از ۱۰۰ بار از طریق جراید، خبرگزاری‌ها و تلویزیون اعلام شد. تماشاگرانی هم که امروز به ورزشگاه آمده بودند از این طریق متوجه موضوع شده بودند. ذوب‌آهن هم می‌توانست تماشاگر بیشتری با خود بیاورد چون پیش از کنفرانس خبری دیروز شجاعی سرپرست این تیم به دفتر من آمد و موضوع را می‌دانست. در مجموع اعتقاد من این است که آیین‌نامه جدید کمیته انضباطی و کمیته استیناف کمی دچار ایراد است.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که فینال جام حذفی با چه کیفیت و در چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: بازی فینال جام حذفی روز اول خرداد ۹۴ و به صورت تک‌بازی برگزار می‌شود. شاید از خودتان بپرسید چرا اول خرداد فینال برگزار می‌شود که باید بگویم پس از هفته هفدهم ما به تعطیلات نیم‌فصل می‌رویم و در ضمن بازی‌های جام ملت‌ها را هم داریم. در این زمان یعنی ۵۰ روز هیچ بازی نداریم و حتی اگر بحث جام ملت‌ها هم مطرح نبود تعطیلات نیم‌فصل‌مان ۳۰ روز طول می‌کشید. ضمن اینکه به کی‌روش قول داده بودیم ۱۰ روزی که قبلا دچار مشکل شده بود جبران کنیم تا تیم ملی به برنامه‌هایش برسد.

وی ادامه داد: با آغاز نیم‌فصل دوم بازی‌ها فشردگی زیادی دارد و فقط در تاریخ اول خرداد می‌توانیم فینال را برگزار کنیم. شاید اگر مانند سال گذشته قبل از مشخص شدن تکلیف لیگ جام حذفی را مشخص می‌کردیم و قهرمان مشخص می‌شد تیم‌ها اعتراض می‌کردند و بازی‌ها هم از حساسیت می‌افتاد. حتی ساعت بازی را هم مشخص کرده‌ایم و می‌خواهیم بازی فینال را ساعت ۵-۶ بعدازظهر برگزار کنیم.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا میزبان فینال جام حذفی با قرعه‌کشی مشخص می‌شود یا بازی در زمین بی‌طرف انجام می‌شود تاکید کرد: باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم که بازی را در زمین بی‌طرف برگزار یا میزبان را با قرعه‌کشی مشخص کنیم. 

وی در پایان در خصوص اعتراض پرسپولیسی‌ها مبنی بر این موضوع که چرا امید عالیشاه نتوانست در این بازی به میدان برود، خاطرنشان کرد: همه اینها به نقص آیین‌نامه که اشاره کردم ربط دارد. کاری به این مسئله ندارم ولی ما بازی امروز را بدون تماشاگر برگزار می‌کردیم و پرسپولیس شکست می‌خورد باز هم اعتراضات دیگری در میان بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.