رئیس کمیته استیناف گفت: تکرار تخلف از سوی تماشاگران پرسپولیس جایی برای تجدیدنظر در رأی محرومیت این تیم نگذاشت.
علیرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد رد درخواست تجدیدنظر باشگاه پرسپولیس برای تعلیق محرومیت تماشاگران این تیم اظهار داشت: طبق بند سه از ماده ۷۹ آیین‌نامه انضباطی اگر تماشاگران تیمی مرتکب تخلف شوند در نخستین مرحله ۱۰ تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته می‌شود و در صورت تکرار بازی بدون تماشاگر و جریمه نقدی تا ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: در این فصل برای هشتمین بار بود که تماشاگران پرسپولیس مرتکب تخلف شدند و مطابق با آیین‌نامه انضباطی هیچ جایی برای رأفت باقی نگذاشت و ما هم حکم کمیته انضباطی را عیناً تأیید کردیم.

رئیس کمیته استیناف در مورد اینکه با این حکم بازی پرسپولیس - ذوب آهن بدون تماشاگر است، تصریح کرد: طبق آیین‌نامه انضباطی در نخستین مسابقه رسمی این محرومیت اعمال خواهد شد و ارتباطی به اینکه بازی لیگ است یا جام حذفی ندارد. البته اجرای این حکم با کمیته انضباطی است.

صالحی درباره اینکه عده‌ای رأی صادر شده را به برتری پرسپولیس در دربی ربط می‌دهند، گفت: این اقدام فرافکنی است و این صحبت آنان یعنی اینکه ما تخلف کنیم اما مجازات‌مان نکنید، در حالی که این تخلف چندین بار از سوی تماشاگران پرسپولیس تکرار شده بود.

وی در مورد اینکه چرا در شرایط مشابه بازی تراکتورسازی با استقلال در لیگ برتر و با پدیده در جام حذفی با حضور تماشاگر برگزار شده به تسنیم گفت: ما رأی استیناف خود را که تأیید حکم کمیته انضباطی در محرومیت تراکتورسازی از حضور تماشاگران بود، دو روز قبل از بازی این تیم با استقلال اعلام کردیم و با توجه به اینکه این بازی در لیگ برتر بود، قید بازی در لیگ برتر را در آن آوردیم.

رئیس کمیته استیناف خاطرنشان کرد: بعد از بازی تراکتورسازی با استقلال که تماشاگران حضور داشتند، این تیم در جام حذفی هم میزبان شد که با استناد به همان قید لیگ برتر، بازی جام حذفی این تیم هم با تماشاگر برگزار شد. در هر صورت اجرای احکام با کمیته انضباطی است و ما هم کف دست‌مان را بو نکرده بودیم که بازی تراکتورسازی و استقلال با تماشاگر برگزار خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )