دور سوم از رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با مصاف بایرن مونیخ و رم در استادیو المپیکو و پذیرایی بارسلونا از آژاکس در ورزشگاه نیوکمپ آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سومین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (سه‌شنبه) با برگزاری هشت دیدار در گروه‌های پنج تا هشت آغاز می‌شود که در مهمترین آنها، بایرن مونیخ، قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا میهمان رم، نایب قهرمان فصل گذشته سری A است.

باواریایی‌ها در شرایطی به پایتخت ایتالیا سفر می‌کنند که عملکردشان در این فصل تقریباً بی‌عیب و نقص بوده است و با گذشت هشت هفته از این رقابت‌ها هنوز تن به شکست نداده‌اند. مردان پپ گواردیولا در هشت بازی خود در لیگ دسته اول فوتبال آلمان شش پیروزی و دو تساوی داشته‌اند که آخرین پیروزی آنها به شیوه‌ای تحسین‌برانگیز و با درهم کوبیدن وردربرمن به ثبت رسید. مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا میهمان خود را در بازی که کاپیتان فیلیپ لام دو گل زد، ۶ بر صفر شکست داد تا حاشیه امنیت چهار امتیازی خود را در صدر جدول حفظ کند.

وضعیت باواریایی‌ها نه فقط در رقابت‌های داخلی، بلکه در رقابت‌های اروپایی هم ایده‌‌آل است. باواریایی‌‌ها در گروه E یا گروه مرگ رقابت‌ها از دو بازی نخست خود برابر منچسترسیتی در آلیانتس آره‌نا و پس از آن در خانه زسکا مسکو دو برد شیرین کسب کرده‌اند و می‌دانند در صورت فتح رم، یک پای خود را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهند گذاشت. این کار اما چندان آسان نیست، چرا که رم هم مانند بایرن مونیخ در این فصل در اوج بوده است و به جز یک شکست پر حرف و حدیث در هفته ششم سری A در خانه یوونتوس که کاملاً تحت الشعاع قضاوت داور قرار داشت، شش بازی دیگر خود را برده‌اند و اکنون تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس در رده دوم قرار دارند.

وضعیت رم در جدول گروه مرگ به خوبی وضعیت باواریایی‌ها نیست اما باز هم قابل قبول به حساب می‌‌آید، چون این تیم پس از گلباران زسکا مسکو در استادیو المپیکو در بازی نخست خود، در دور دوم بازی‌ها در انگلیس موفق شد منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس را متوقف کند تا اکنون با چهار امتیاز پشت سر باواریایی‌ها در رده دوم قرار داشته باشد.

یکی از جذابیت‌های مصاف بایرن مونیخ و رم، بازگشت پپ گواردیولا به ورزشگاه استادیو المپیکوست، جای که در فصل ۰۳-۲۰۰۲ در کنار بازیکنانی مانند فرانچسکو توتی و دانیله دروسی چهار بازی در سری A و یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا برای جالوروسی انجام داد. او در فصل ۰۲-۲۰۰۱ هم برای برشا توپ زد و به همین دلیل برای ایتالیایی‌ها کاملاً شناخته شده است. در طرف مقابل توتی، دروسی و سایر رمی‌ها هم گواردیولا را خوب می‌شناسند.

در مجموع تیم‌های بایرن مونیخ و رم تا کنون چهار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که سهم بایرن مونیخ سه پیروزی و سهم رم یک پیروزی بوده است. رویارویی نخست دو تیم در رقابت‌ها اروپایی در ماه مارس سال ۱۹۸۵ در مرحله یک چهارم نهایی جام در جام اروپا بود که بازی رفت را رم میزبان در خانه با نتیجه ۲ بر یک باخت. در بازی برگشت هم که باواریایی‌ها با نتیجه ۲ بر صفر از سد میهمان ایتالیایی خود گذشتند. آخرین رویایی دو تیم هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۰ بود که بازی رفت را رم ۳ بر ۲ برد و بازی برگشت را بایرن مونیخ با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان رساند.

دو هم‌تیمی قدیمی رودر روی هم

در دیگر بازی مهم شب اول از دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا میزبان آژاکس خواهد بود که جالب‌ترین نکته این بازی روبه‌رو شدن سرمربیان این دو تیم، با یکدیگر است. لوئیس انریکه در بارسلونا و فرانک دی‌بوئر در آژاکس در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ هم‌تیمی بودند. در این چهار سال دی‌بوئر ۱۴۴ بازی برای بارسلونا انجام داد و در سال ۱۹۹۹ به همراه این تیم قهرمان لالیگا شد.

بارسلونا در شرایطی از آژاکس پذیرایی می‌کند که در این فصل از رقابت‌های لالیگا از هشت بازی خود هفت پیروزی کسب کرده و تنها در یک بازی به تساوی رضایت داده است.

شاگردان انریکه در آخرین بازی خود در لالیگا با گلزنی ژاوی، مسی و نیمار توانستند ایبار را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند تا با حفظ اختلاف چهار امتیازی خود با رئال مادرید و با اعتمادبه‌نفسی مضاعف برای بازی بعدی خود در این رقابت‌ها که اولین ال‌کلاسیکوی فصل در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئوست،‌ آماده شوند. پیش از سفر به خانه کهکشانی‌ها اما آبی‌واناری‌ها باید پذیرای مردان دی‌بوئر باشند و امیدوارند که با کسب سه امتیاز این بازی شکست‌ خود در آخرین بازی اروپایی‌شان (شکست ۳ بر ۲ مقابل پاری‌سن‌ژرمن) را جبران کنند. کاتالان‌ها در دو بازی اروپایی قبلی خود یک پیروزی و یک شکست داشته‌اند که آخرین باخت آنها ۳ بر۲ در خانه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه بود.

در سمت مقابل آژاکس در لیگ اردویژه هلند، از ۹ بازی خود پنج پیروزی، دو تساوی و دو شکست داشته است. این تیم در آخرین بازی خود در خانه تیم توئنته به تساوی یک بر یک رضایت داد.

برنامه کامل مسابقات شب نخست از دور سوم مرحله لیگ قهرمانان اروپا را در زیر مشاهده می‌کنید:

گروه E زسکا مسکو - منچسترسیتی، ساعت ۱۷:۳۰ رم - بایرن مونیخ، ساعت ۲۲:۱۵ گروه F آپوئل نیکوزیا - پاری‌سن‌ژرمن ۲۲:۱۵ بارسلونا - آژاکس ۲۲:۱۵

گروه G چلسی - ماریبور ۲۲:۱۵ شالکه - اسپورتینگ لیسبون ۲۲:۱۵

گروه H باته بوریسوف - شاختار دونتسک ۲۲:۱۵ پورتو - اتلتیک بیلبائو ۲۲:۱۵

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.