عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: انتخاب علی کریمی به عنوان دستیار کی‌روش را به فال نیک باید گرفت. این دو از لحاظ فکری در فوتبال هم به هم نزدیک هستند.
مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورشی خبرگزاری فارس در مورد دلایل ناکامی تیم امید در بازی‌های آسیایی گفت: باید قبول کرد با نسلی از فوتبال روبه‌رو هستیم که تعداد ستاره‌ها و پدیده‌های آن زیاد نیست. این مسئله فقط برای ایران نیست در همه کشورها به همین صورت است ضمن اینکه این تیم قبل از رفتن به اینچئون می‌خواست خودش را برای المپیک ریو آماده کند اما در لحظه آخر ۷-۸ بازیکن بدون هماهنگی با وینگادا به آن اضافه شد که چاره‌ای هم نبود. در کمیته فنی بحث بر سر این بود که هدف اصلی تیم امید حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو باشد و هدف ساختن این تیم برای این مسابقات بود که مشکلاتی پیش آمد.

وی ادامه داد: من به این تیم خوشبین هستم به شرط آنکه بهترین نفراتی که در فوتبال هستند به ترکیب این تیم اضافه شوند. مشکلات بین باشگاه‌ها و تیم امید برطرف شود. مشکلاتی که می‌گویم ندادن بازیکن به این تیم است. باید نسبت به این تیم امیدوار باشیم. اگر ناامید باشیم قبل از حضور در مسابقات شکست خورده‌ایم و هیچ شانسی نداریم.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر خاطرتان باشد قبل از رفتن به اینچئون مشکلات زیادی در مورد تشکیل اردوی تیم امید پیش آمد و همه این مسائل تاثیرگذار است.

محصص در مورد اینکه در فهرست کی‌روش هیچ بازیکنی از تراکتورسازی صدرنشین لیگ برتر و پرسپولیس که تیم محبوب ایران است، دعوت نشده، گفت: به نظرم شما هم با من هم عقیده باشید هیچ مربی در تیم دنیا از یک تیم فقط به خاطر اینکه صدرنشین جدول است و یا محبوبیت دارد بازیکن دعوت نمی‌کند. به عقیده من هم کی‌روش می‌توانست از تراکتورسازی ۲-۳ بازیکن را به تیم ملی دعوت کند اما باید به او حق داد که نفراتی انتخاب کند که برنامه‌ةای تاکتیکی مورد نظرش را در جام ملت‌ها پیاده کند. حرف‌هایی که من می‌زنم منظورم عدم شایستگی بازیکنان تراکتور و پرسپولیس برای حضور در تیم ملی نیست. کی‌روش در پرتغال به دنبال محک زدن بازیکنان در دو بازی دوستانه‌اش است.

محصص در مورد انتقاد از کی‌روش به خاطر دعوت از علی کریمی و فرهاد مجیدی به تیم ملی گفت: دعوت علی کریمی به کادر فنی تیم ملی را به فال نیک می‌گیرم. علی کریمی در سطوح بالای فوتبال بازی کرده است. حضورش در کنار تیم ملی هم برای تیم و هم برای خود او بسیار مفید است. کریمی هم می‌تواند کسب تجربه کند. کریمی و مجیدی هم به خواست کی‌روش به کادر فنی اضافه شدند و تحمیلی در کار نبوده است.

وی در مورد اینکه اما این دو و به خصوص علی کریمی هیچ دوره مربیگری را طی نکرده، گفت: فرهاد مجیدی از سال گذشته به فکر مربیگری بود و کلاس‌های مربیگری در انگلیس شرکت کرد. علی کریمی هم صاحب تجربه بین‌المللی گرانبهایی است و برای مربیانی مثل فلیکس ماگات بازی کرده و یا برای تئوریسین بزرگی چون رالف رنکینگ در شالکه بازی کرده است. اما اینکه مجیدی و کریمی چقدر خودشان بخواهند مربیگری را ادامه دهند، به خودشان بستگی دارد. من مطمئنم کی‌روش در زمانی که علی کریمی برای تیم ملی بازی می‌کرد احترام زیادی برای او قائل بود و این دو از نظر فکری خیلی به هم نزدیک هستند. کریمی و مجیدی تجربیات گرانبهای زیادی دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.