سرمربی پیشین تیم ملی پرتغال معتقد است ستاره خط حمله رئال مادرید شایسته‌ترین کاپیتان برای تیم ملی کشورش نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پائولو بنتو، سرمربی مستعفی تیم ملی پرتغال که دو هفته پیش در پی شکست شاگردانش در بازی خانگی برابر آندورا در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ طی توافق دو جانبه با فدراسیون فوتبال پرتغال از سمت خود کناره گرفت، توانایی کریستیانو رونالدو برای ایفای نقش یک فرمانده برای هم‌تیمی‌هایش را زیر سوال برد و گفت او را شایسته‌ترین گزینه برای هدایت این تیم نمی‌داند.

رونالدوی ۲۹ ساله، دارنده دو توپ طلای فیفا از سال ۲۰۰۸، تاکنون بازوبند کاپیتانی تیم ملی پرتغال را به بازوی خود بسته اما به نظر بنتو بازیکنان شایسته‌تر از او همچون ژائو موتینیو، هافبک تیم موناکو هستند که لیاقت این بازوبند را دارند.

بنتو که در سال ۲۰۱۰ جای کارلوس کی‌روش را در نیمکت تیم ملی پرتغال گرفت، در گفت و گو با شبکه RTP گفت: من با بازیکنان باتجربه فراوانی کار کرده‌ام. رونالدو اکنون بازیکن باتجربه‌تری در قیاس با یک سال پیش است. او بازیکنی است که توانایی‌ فنی‌اش وحشتناک است؛ یک بازیکن حرفه‌ای فوق‌العاده. در ۱۰ سالی که مربیگری کرده‌ام او بهترین بازیکنی بوده که دیده‌ام.

وی اضافه کرد: با این حال اگر قرار باشد یک بازیکن را به عنوان شایسته‌ترین کاپیتان برای تیم ملی پرتغال انتخاب کنم این بازیکن ژائو موتینیو است که کیفیت بازی‌اش در سطح بالایی قرار دارد، حرفه‌ای بوده و قدرت درک او برای یادگیری دستورات سرمربی تیم بالا است. من با موتینیو مدتی در تیم اسپورتینگ لیسبون کار کرده‌ام و به همین دلیل می‌گویم او را گزینه‌ای مناسب برای هدایت تیم ملی پرتغال می‌دانم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.